• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HELP - Auto ontstickeren (lijm blijft achter)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
15.212
193
35
Leersum (Utrecht)
Hey Peeps,

Ik zit op dit moment op mijn werk en probeer een bus te ontstickeren. Met een fohn gaat de sticker makkelijk eraf ná verwarmen.

Helaas blijft er een dikke lijmlaag achter die met vele producten niet kan worden opgelost. Je smeert het alleen maar uit!
Ook testen met extra verwarmen, warm houden en met APC afnemen, ontvetten en dergelijke lijkt niet te werken.

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

(HG stickeroplosser / citroen-spul van het naastgelegen stickerbedrijf / etc, werkt dus niet)

Voordat ik wist van detailen dit ook eens moeten doen, poets bedrijf in de buurt had teer en lijmverwijderaar die gigantisch stonk maar werkte als een gek.

Ook helpt het om de sticker wat minder te verwarmen en hem met lijm en al er af te trekken. Als dit niet werkt moet je hem juist heel warm maken waren mijn bevindingen.

Als je een hele dikke lijmlaag hebt, lijkt het inderdaad dat je die met stickerverwijderaar of ander spul meer aan het 'rondsmeren' bent.

Mijn ervaring is om dan telkens kleine stukjes te doen en regelmatig een schone doek (of oude lap als lichte krassen geen issue zijn) te gebruiken. Hiermee haal je iedere keer wat lijm weg.

Met wasbenzine op een doek wordt de lijmlaag lichtelijk vloeibaar. Met steeds een schoon deel van een doek krijg je het er met veel geduld goed vanaf.
Vergeet niet de lak goed schoon te maken om ook alle residu van de wasbenzine weg te halen.
Groet,
Jan

Als het zacht wordt laat de oude lijm zich ook mengen
En door mengen met iets wat voch opneemt vermindert vaak de hechting
Heb je koffie creamer-poeder ? kan je het op een klein stukje uitproberen

Bedoeling is dat het van die "turfjes" worden alsof je hard in je handen wrijft

Hey Peeps,

We zijn zojuist maar is begonnen om;

de sticker simpelweg eraf te trekken. Dikke lijmlaag bleef achter...
de sticker iets te verwarmen en eraf te trekken. Ietwat dunnere lijmlaag bleef achter...

Sticker is er inmiddels af en nu rest alleen nog die vette, vieze, dikke lijmlaag.

We zijn toen maar is begonnen om de lijmlaag te behandandelen met;

Warm water en multireiniger,
Warm water en multireiniger en wasbenzine,
Wasbenzine puur...

De lijm werd nu slijmerig en deze is er met een stuk plastic afgeduwd/gekrabt.

Karamel schijf gebruik ik altijd. Ook op mijn werk bij het verwijderen van type aanduidingen gebruiken we een karamel schijf na het verwijderen van de letters, de dikke lijk laag blijft dan achter.