• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Henkpascal

Inmiddels ben ik al een lange tijd verder, in deze tijd heb ik niet stil gezeten en veel geleerd een gedaan op poetsgebied.
Ik ben begonnen met de de DAP900 en de monello pads + polijstmiddelen. Hier heb ik heel wat auto's mee gepoetst, vaak 2 staps dus van grof naar fijn.
Er zijn ook wel een aantal threads die ik hierover heb gemaakt.

In de loop van de jaren heb ik geïnvesteerd met het geld wat ik met polijsten verdiende. Hierdoor creëerde ik ook de mogelijkheid om spullen uit te proberen en te testen. Zo heb ben ik gaan investeren in andere polijstpads, bijvoorbeeld de Scholl spider pad icm Scholl S3 polijstpasta. Hiermee haalde ik betere correctie, maar wel meer kans op hologrammen (Dit was dan ook testen en proberen). Bij sommige auto's was er grote frustratie want de krassen bleven vaak zichtbaar en hierdoor ging ik soms te lang door met 1 hit.
Ook heb ik mijn collectie vergroot door de Rupes Ibrid Nano te kopen, dit voor de moeilijk bereikbare plekken. Tot op heden erg blij met deze investering.

Voor het interieur ben ik gaan kijken naar een extractor, ik kwam uit op een Bissel proclean. Deze heb ik alleen nog maar getest op mijn automatten en 1 heel interieur. Hier ben ik nog niet vaardig genoeg mee in mijn ogen.

Hieronder een greep uit de auto's die ik heb gepolijst.
Ik heb lang niet van alle auto's voor en na foto's, heb mijn best gedaan om de afgelopen jaren vast te leggen!

Bij deze A3 was het puur alleen om de shine weer terug te brengen, aardig gelukt in mijn ogen!
2 staps gepolijst met grof en polish pasta van Monello (geel en witte pad)
Tech Wax 2.0 van Meguiars
IMG_1147.JPG


IMG_1161.JPG
IMG_1166.JPG



Deze Porsche Boxter vond ik een spannende om te polijsten, toch wel een speciale auto in mijn ogen.
2 staps gepolijst met grof en polish pasta van Monello (geel en witte pad)
Tech Wax 2.0 van Meguiars
IMG_1197.JPG
IMG_1195.JPG
IMG_1196.JPG


IMG_1203.JPG
IMG_1204.JPG


Deze Alfa Romeo GT klaar gemaakt voor verkoop.
2 staps gepolijst met grof pasta van Scholl S3 en polish pasta van Monello (Scholl spider pad en Monello witte pad)
Tech Wax 2.0 van Meguiars
IMG_1323.JPG
IMG_1346.JPG


Deze volvo opgeknapt en koplampen weer netjes gemaakt.
2 staps gepolijst met grof en polish pasta van Monello (geel en witte pad)
Tech Wax 2.0 van Meguiars
Koplampen met de meguiars headlight restoration kit.
Ook heb ik de EGR klep helemaal schoongemaakt en de inlaat volgespoten met EGR cleaner (Bij 2500 toeren stationair).
IMG_1559.JPG
IMG_1561.JPG


IMG_1560.JPG



Deze 500e ook klaar gemaakt voor verkoop. Ze waren rechtstreeks geïmporteerd uit California, dat was goed te zien met kleien :p
2 staps gepolijst met grof pasta van Scholl S3 en polish pasta van Monello (Scholl spider pad en Monello witte pad)
Tech Wax 2.0 van Meguiars
IMG_2181.JPEG
IMG_2182.JPEG


Hieronder een voor en na.
IMG_2185.JPEG
IMG_2189.JPEG


C5FFC8F2-B2A8-491A-BA6E-7F6B33BA3112.jpg
IMG_2190.JPEG


En het uiteindelijke resultaat
IMG_2198.JPEG


Een Z4 netjes gemaakt, was een verjaardagscadeau voor een moeder van een vriend van mij.
2 staps gepolijst met grof pasta van Scholl S3 en polish pasta van Monello (Scholl spider pad en Monello witte pad)
Tech Wax 2.0 van Meguiars

Wat voor en na foto's
IMG_2690.JPEG
AF432E37-65C5-420D-9326-3B8311929A25.jpg


IMG_2696.JPEG
IMG_2697.JPEG


IMG_2700.JPEG
IMG_2701.JPEG


Het resultaat
IMG_2702.JPEG
IMG_2703.JPEG


Deze Mini was een leuke opgave, aardig harde lak maar nog redelijke correctie behaald (velgen hoefden niet schoon, waren tijdelijke velgen!).
2 staps gepolijst met grof pasta van Scholl S3 en polish pasta van Monello (Scholl spider pad en Monello witte pad)
Collinite 915 wax
C0559D49-D7C8-4E1F-9359-C55CB0C2E6ED.jpg

Hieronder wat voor en na foto's
IMG_2725.JPEG
IMG_2726.JPEG


IMG_2727.JPEG
IMG_2729.JPEG


IMG_2728.JPEG
IMG_2730.JPEG


Het resultaat
IMG_2732.JPEG
IMG_2734.JPEG



Deze BMW had erge swirls en krassen, heb hier erg veel tijd aan gespendeerd.
2 staps gepolijst met grof pasta van Scholl S3 en polish pasta van Monello (Scholl spider pad en Monello witte pad)
Collinite 915 wax
Tevens de voorruit gecoat met Q2 view
IMG_3286.JPEG
IMG_3287.JPEG


Deze schaafplek was een lastige, amper weg te krijgen en blijvend zichtbaar.
IMG_3290.JPEG


Het resultaat
IMG_3300.JPEG
IMG_3301.JPEG


IMG_3302.JPEG



Deze golf 4 heeft voor zijn leeftijd nog een hele nette uitstraling. Helemaal na het polijsten was het super.
2 staps gepolijst met grof pasta van Scholl S3 en polish pasta van Monello (Scholl spider pad en Monello witte pad)
Tevens gebruik gemaat van de Rupes ibrid nano, met grof en fijn.
Collinite 915 wax
IMG_3618.JPEG
IMG_3624.JPEG


0B179464-0D36-4910-9155-5C26BBE5617B.jpg
IMG_3780.JPEG


Commentaar/tips/opmerking/vragen zeg het!
Groetjes o_O
 
Ja heb echt te lang niets gepost hier maar wel heel veel gedaan in de afgelopen tijd.

Ja holo's van een D/A, maar wat ik ook vaak merk is dat ik te slecht uit poets. Maar leer van mijn fouten in dit geval, want het is nu juist dat ik met de ibrid sneller holo's krijg en met de DAP niet meer.

Ja van de Spiderpad + compound naar finishing combi, is dit een te snelle stap ?
 
Nog als toevoeging van mijn hele lapt text, hieronder nog een paar toevoegingen.
Als eerste een aantal filmpjes van het verschil in polijsten.







































Hieronder even een, al zeg ik het zelf, autistisch opstellingkje.
IMG_3376.JPEG


Hieronder één van de eerste tests met de extractor.
116018
IMG_3690.JPEG


En hieronder nog een test met de extractor, stoelen zijn op sommige plekken gewoon te versleten maar de vieze vlekken zijn wel verdwenen.
IMG_3754.JPEG
IMG_3752.JPEG
IMG_3750.JPEG


IMG_3757.JPEG
IMG_3758.JPEG
IMG_3759.JPEG


Een Corrado die weer blinkt :O
IMG_3822.JPG
IMG_3823.JPG
IMG_3824.JPG
IMG_3825.JPG
 
Laatst bewerkt: