Inmiddels ben ik al een lange tijd verder, in deze tijd heb ik niet stil gezeten en veel geleerd een gedaan op poetsgebied.
Ik ben begonnen met de de DAP900 en de
monello pads + polijstmiddelen. Hier heb ik heel wat auto's mee gepoetst, vaak 2 staps dus van grof naar fijn.
Er zijn ook wel een aantal threads die ik hierover heb gemaakt.
In de loop van de jaren heb ik geïnvesteerd met het geld wat ik met polijsten verdiende. Hierdoor creëerde ik ook de mogelijkheid om spullen uit te proberen en te testen. Zo heb ben ik gaan investeren in andere polijstpads, bijvoorbeeld de Scholl spider pad icm Scholl S3 polijstpasta. Hiermee haalde ik betere correctie, maar wel meer kans op hologrammen (Dit was dan ook testen en proberen). Bij sommige auto's was er grote frustratie want de krassen bleven vaak zichtbaar en hierdoor ging ik soms te lang door met 1 hit.
Ook heb ik mijn collectie vergroot door de Rupes Ibrid Nano te kopen, dit voor de moeilijk bereikbare plekken. Tot op heden erg blij met deze investering.
Voor het interieur ben ik gaan kijken naar een extractor, ik kwam uit op een Bissel proclean. Deze heb ik alleen nog maar getest op mijn automatten en 1 heel interieur. Hier ben ik nog niet vaardig genoeg mee in mijn ogen.
Hieronder een greep uit de auto's die ik heb gepolijst.
Ik heb lang niet van alle auto's voor en na foto's, heb mijn best gedaan om de afgelopen jaren vast te leggen!
Bij deze A3 was het puur alleen om de shine weer terug te brengen, aardig gelukt in mijn ogen!
2 staps gepolijst met grof en polish pasta van
Monello (geel en witte pad)
Tech Wax 2.0 van Meguiars
Deze Porsche Boxter vond ik een spannende om te polijsten, toch wel een speciale auto in mijn ogen.
Deze Alfa Romeo GT klaar gemaakt voor verkoop.
2 staps gepolijst met grof pasta van Scholl S3 en polish pasta van
Monello (Scholl spider pad en
Monello witte pad)
Deze volvo opgeknapt en koplampen weer netjes gemaakt.
Koplampen met de meguiars headlight restoration kit.
Ook heb ik de EGR klep helemaal schoongemaakt en de inlaat volgespoten met EGR cleaner (Bij 2500 toeren stationair).
Deze 500e ook klaar gemaakt voor verkoop. Ze waren rechtstreeks geïmporteerd uit California, dat was goed te zien met kleien
Monello witte pad)
Hieronder een voor en na.
En het uiteindelijke resultaat
Een Z4 netjes gemaakt, was een verjaardagscadeau voor een moeder van een vriend van mij.
Monello witte pad)
Wat voor en na foto's
Het resultaat
Deze Mini was een leuke opgave, aardig harde lak maar nog redelijke correctie behaald (velgen hoefden niet schoon, waren tijdelijke velgen!).
Monello witte pad)
Collinite 915 wax
Hieronder wat voor en na foto's
Het resultaat
Deze BMW had erge swirls en krassen, heb hier erg veel tijd aan gespendeerd.
Monello witte pad)
Collinite 915 wax
Tevens de voorruit gecoat met Q2 view
Deze schaafplek was een lastige, amper weg te krijgen en blijvend zichtbaar.
Het resultaat
Deze golf 4 heeft voor zijn leeftijd nog een hele nette uitstraling. Helemaal na het polijsten was het super.
Monello witte pad)
Tevens gebruik gemaat van de Rupes ibrid nano, met grof en fijn.
Collinite 915 wax
Commentaar/tips/opmerking/vragen zeg het!
Groetjes