• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hergebruik rode pad

Noensboy

Detailing trainee
27 jul 2012
23
32
Capelle aan den IJssel
Hallo forummers,

Ik had een vraagje over de rode pad https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_5_5”_Foam_Finishing_Pad_Red_MFPR5_102544

Kan ik deze pad gebruiken voor de glaze (PB Blackhole), vervolgens deze om/uitspoelen, droog draaien op een DAP900 stand 6 en vervolgens gebruiken voor de sealant ( PB EX-P)?
Of is het verstandiger om de glaze aan te brengen met een zwarte pad (ook in bezit) en vervolgens de sealant met de genoemde rode?

Kan beiden, maar waarom zou je de pad uitwassen als je direct verder kan door een andere pad te pakken?

Persoonlijk vind ik het prettiger om met een echt schone (dus andere) pad verder te gaan. Overigens kies ik er voor om Black Hole met een rode pad aan te brengen, en de EXP met een zwarte pad. Voordeel is dat je de hoeveelheid black hole in je pad beter ziet in een rode pad, dus gebruik je minder snel te veel BH. Bij de zwarte pad heb je ook voldoende contrast met EXP dus ook daar kun je beter zien hoeveel er nog in je pad zit. (zeker voor beginnende detailers, is altijd verrassend hoeveel er in je pad blijft hangen)