• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Herstel krassen ford Ka

feddesman

Detailing rookie
5 jun 2009
30
0
Hoe moet ik te werk gaan met deze krassen?
Ik heb het al met kleien dappen enzo geprobeerd de schaafschade is al weg maar deze 2 krassen lukt me niet meer.
Of word het spuiten?

alvast bedankt

DSC01329.webp

DSC01328.webp

Ik heb dit tot m'n beschikking

De DAP500 V2 D/A Polijstmachine

- Lake Country 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes
- Lake Country 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken
- Lake Country 5.5" Smart CCS Black finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld een finishing polish of een glaze
- Lake Country 5.5" Smart CCS Gouden finishing pad - Om een sealant of wax mee aan te brengen

- Poorboy's World SSR 2.5 - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
- Poorboy's World SSR 1 - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de witte en/of de zwarte pad

002-1.webp

De producten die je beschikbaar hebt zien er goed uit. Als ik zo naar de foto's kijk verwacht ik dat de kras op de eerste foto goed werk te werken is. De tweede foto lijkt een kunstof bumper te zijn, het zwarte gedeelte is volgens mij al door en door.

Heb je de witte pad icm. SSR 2.5 al geprobeerd? Als dat na meerdere passes niet het gewenste resultaat oplevert dan een stapje hoger proberen met de oranje pad icm. SSR 2.5.

Succes :-)^

Ik heb orange met ssr 2.5 al geprobeerd.Het is de eerste keer dat ik de dap gebruik dus mischien ligt het daar wel aan.
Moet ik hem op max toeren zetten en er hard tegen drukken of maakt dat geen verschil.

Oranje met SSR 2.5 passes ( "inwrijven" ) maken met standje 2 a 3 en daarna nog een keer passes ( "uitwrijven" ) maken met standje 4 a 5.
Het residu weghalen met een microvezel doek. En niet drukken op de DAP, heeft niet veel zin.

Hierna zou ik de witte pad met SSR1 pakken en het hele verhaal nog eens herhalen.

Succes

krassen wegwerken: standje 6 hoor
Na 4 passes polijstresten verwijderen en inspecteren
Kras op foto één moet beter te krijgen zijn.

Druk op de DAP: luisteren naar de DAP en kijken naar de pad: hij moet mooi constant blijven ronddraaien
Dap mooi parallel houden, zodat hij niet "wiebelt"...

Succes :ja

Hmmmm, woonachtig in Nootdorp. Ik weet zeker dat er nog iemand op dit forum woonachtig is in Nootdorp.
Misschien eens zoeken op de naam Dibbuz en vragen of je hem een keer mag bezoeken, wanneer hij toch bezig is met een project?
Verderweg is misschien het mooie 's-Gravenhage een optie. Een mede forummer die luistert naar de naam Patrick schijnt ook wonderen te kunnen verrichten.
Die gasten zijn volgens mij hartstikke druk, dus wellicht dat je ze een keertje mag bezoeken, wanneer ze bezig zijn. Krijg je volgens mij een goed advies en mogelijk assistentie.