• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Herstellen raamrubbers

Kevin_96

Detailing trainee
16 nov 2021
12
45
Dag allen,

Sinds ik m'n eigen auto ben ik me ook vrijwel direct gaan verdiepen in het zelf wassen van de auto. Het was me namelijk al snel duidelijk dat ik m'n auto niet wou pijnigen met regelmatige bezoekjes aan de 'krasstraat' en heb in de loop der tijd al diverse bestellingen geplaatst bij Carclean. Zal mezelf absoluut geen detailer noemen maar hou er wel van om mijn auto een grondige wasbeurt te geven.

Omdat mijn auto niet meer de jongste is ga je die leeftijd zo langzamerhand op steeds meer plekjes terug zien. Zo beginnen me nu de raamrubbers steeds meer in het oog te springen. Deze zijn namelijk onderhand eerder bruin/grijs in plaats van zwart. Dus nu was ik benieuwd naar welke producten er aangeraden worden om deze zoveel mogelijk te herstellen/onderhouden. Behandelen met een bandendressing is voor de hand liggend maar lijkt mij niet zo wenselijk m.b.t. tot afgeven op kleding bij het in en uitstappen.

Mvg,
Kevin

Laatst bewerkt:
Ik heb in de loop der jaren veel producten gebruikt en wellicht verschillen de meningen op het forum wat van elkaar maar zoals ik het zie:
-ik wil graag een voedend product zeker voor de rubberen delen zonder waterafstotende toevoeging omdat ik niet wil dat het 1e laagje het evt 2e opvolgende laagje gaat afstoten.
-dit soort producten moet je wat vaker aanbrengen (met dunne laagjes) zeker bij wat oudere niet behandelde delen . Op een gegeven moment gaan de rubberen delen minder product opnemen omdat de rubbers verzadigd zijn.

Ik gebruik:
Gaat niet al te gek glimmen of afgeven op kleding enz.

Hey Simon bedankt voor je reactie, kan je niet quoten helaas. Bij de beschrijving van deze producten hebben ze het alleen over toepassing op plastic trim, maar deze producten gebruik je dus ook voor de rubbers? Op welke manier kan ik mijn rubbers goed reinigen, heb nog Gyeon Prep staan, zou dat voldoende zijn?

Het is ook afhankelijk van het automodel en de leeftijd. Bij mijn vorige auto had ik het probleem dat met name de raamrubbers aan de buitenkant van de beweegbare ramen na een jaar of 12 niet goed meer functioneerden door slijtage en ouderdom. Dat worden ook wel de 'raamlikkers' genoemd omdat de ramen bij openen/sluiten altijd langs die rubber flap schuiven. Bij die auto (Fabia I) kon je ze vrij simpel verwijderen en heb ik voor pakweg 50 euro totaal alle raamlikkers vernieuwd.

in eerste instantie zou ik ook zeggen voeden met een bepaald product of vervangen als het niet meer te redden is.
Maar een tijd geleden zag ik Dit filmpje en dat lijkt me idd ook wel een interessante oplossing. Echter heb ik dit zelf ook nooit op deze manier geprobeerd dus kan mijn ervaring niet met je delen slechts de informatie.

Het is ook afhankelijk van het automodel en de leeftijd. Bij mijn vorige auto had ik het probleem dat met name de raamrubbers aan de buitenkant van de beweegbare ramen na een jaar of 12 niet goed meer functioneerden door slijtage en ouderdom. Dat worden ook wel de 'raamlikkers' genoemd omdat de ramen bij openen/sluiten altijd langs die rubber flap schuiven. Bij die auto (Fabia I) kon je ze vrij simpel verwijderen en heb ik voor pakweg 50 euro totaal alle raamlikkers vernieuwd.
Bij Toyota spreken ze over raamsnorren…