• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Herstellen schade

Wasbeermeneer

Detailing rookie
20 mrt 2010
78
0
Goedeavond medeforummers,

Vandaag is er door een moment van onoplettendheid een klein ongelukje gebeurt met het rechtervoorwiel, een stoeprandje :sob: :sob:

Hieronder een foto van het schone nog onbeschadigde wiel. De buitenste rand is geen normaal lichtmetaal volgens mij.
WP_001096_zps865c2253.jpg


Beschadigd:
IMAG0942_zpsc54eb988.jpg

IMAG0941_zpse9517fc1.jpg


De beschadigingen zijn ondiep en niet scherp.

Graag wil ik dit zo snel mogelijk weer strak hebben. Kan ik dit zelf met de DAP of raden jullie een velgendokter of reparateur aan?

Alvast bedankt .
 
De DAP is een mooi apparaat, maar dit ga je niet herstellen met een DAP. Dit wordt een gevalletje velgendokter.
 
Voorbeeldje

Ga zelf morgen even langs de automaterialen shop, wordt helemaal gek van al die beschadigingen op een aantal wielen (zitten er al lang op)
Schuren is leuk maar kan niet altijd meer helaas.

Laat het wel weten hier of elders als ik meer kan doen zelf en de "alu-2k-harder-pasta" kan krijgen daarvoor, aangezien het goed bij mij moet of anders niet ;)
 
Excuus voor het semi kapen van je topic, maar vind het zonde om er een nieuwe voor te openen.
Korte vraag: Is dit nog (goedkoop) te herstellen? Heb een bocht net te krap genomen en toen met 60kph over een stoeprand heen gebonkt.
Let niet op de vinger, daar is de band gewoon lek. :-b

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Op de foto is al een platte kant te zien dus ook een gevalletje velgendokter en nooit zelf gaan lopen kloten met een brander en een hamer want dat is levensgevaarlijk.
 
Die is net tever heen en wordt richten en lassen/draaien en de hele reutemeteut denk ik bij een velgendokter.
 
Inmiddels heb ik de schade zelf kunnen herstellen! Het is niet 100% weg maar zeker 80-90% verbeterd.
Dit heb ik behaald door eerst het wiel goed te wassen en ontvetten. Daarna lokaal geschuurd (nat) met P600.
Hierna waren er lichte krassen op het gepolijste gedeelte van het wiel. Dit heb ik aangepakt met de DAP met mezzo op oranje.
Nadien weer in de wax gezet ( Collinite 845) , ben er tevreden over!
Foto zal ik nog posten
 
Blij dit te lezen, zoals ik had aangegeven kan je dit goed zelf opknappen;) . En nu een foto :)