• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het nadeel van beading

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
901
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Een schone auto die goed in de was ziet er mooi uit. Glimmend en vol reflecties in de zon en met een duidelijke beading van regendruppeltjes.
Het is alleen jammer als je in een straat woont waar de verharding kort geleden vervangen is en er nog zand(stof)resten op de straat zijn achtergebleven. Want dat zandstof komt op je auto en in de beadingdruppels terecht. Als de druppels zijn opgedroogd kun je aan de stofvlekken nog precies zien waar ze lagen. Beetje jammer want de niet gewassen en niet gewaxte auto's hebben hier geen last van.

BEADING.webp

• Leuk
Reacties: Crave89
Verkeerde aanname @Emi : íedere regendruppel, sneeuwvlok, hagelkorrel is ontstaat op een condensatiekern, en dat is vrijwel altijd zwevend stof/zand. De randjes van de plasjes waterdruppels die op je auto lagen, kun je daarna herkennen doordat precies daar het zand/stof blijft liggen. Dat heeft dus niets met zand op straat te maken, dat vind je namelijk altijd en overal, maar zelfs met een zand-/stofvrije straat zou je dit probleem hebben.

Overigens de 'vuile' auto's hebben daar evengoed last van, maar daar heb je het effect van het 'huisvrouwen-schoon' , zoals dat in een vroegere werkkring genoemd werd. 'Huisvrouwen-schoon' houdt in dat je het vuil egaal verdeelt, zodat het op het oog schoon is.

• Leuk
Reacties: Pter en Altos
Verkeerde aanname @Emi : í
Overigens de 'vuile' auto's hebben daar evengoed last van, maar daar heb je het effect van het 'huisvrouwen-schoon' , zoals dat in een vroegere werkkring genoemd werd. 'Huisvrouwen-schoon' houdt in dat je het vuil egaal verdeelt, zodat het op het oog schoon is.

Dat weet ik ;-). De andere auto's in de straat zien er na een regenbui een stuk schoner uit dan die van mij. Alleen al om dat ze geen duidelijke stofplekjes in een soort luipaardmotief hebben.

Er is nog een nadeel van beading..
Met je raam open een scherpe bocht maken, het gevolg is een soort mini waterval en dus een nat pak:(
b
Hoe krijg je dat voor elkaar?:eek: Was het een S-bocht, of een links-rechts (of rechts-links) combinatie? Bij een bocht naar rechts, gaat het water naar links, en zal óf via de normale afvoer weglopen, of 'airborne' gaan maar nog steeds met een doorgaande beweging naar links. Om het water via het raam binnen te krijgen, moet je dan toch iets doen om het water ten opzichte van de auto weer naar rechts (dus door het open raam) te krijgen.

Nadeel...ik heb de eerste paar keren wel eens in willen stappen, deur open doen en nog even genieten van de beading op het dak. Some ook nog wel eens blazen tegen de druppels. Nou komt het, die vormden dan een dikker druppel en rolde mijn kant op. Deur stond open dus deur paneel nat, stoel en soms ik

Laat maar dacht ik.

• Leuk
Reacties: Altos
Met je raam open een scherpe bocht maken, het gevolg is een soort mini waterval en dus een nat pak:(
Check!

blazen tegen de druppels. Nou komt het, die vormden dan een dikker druppel en rolde mijn kant op. Deur stond open dus deur paneel nat, stoel en soms ik
emoji19.webp

Laat maar dacht ik.
Check!