• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hi i'am Sjoerd, Welcome to Jackass - Citroen C1

sj0ertum

Detailing chief
15 mei 2011
535
75
Luitjes,

Dit topic kan voor mensen met hartklachten, epilepsie en zwangere vrouwen als schokkend worden ervaren en door de andere detailers overigens ook.
Afgelopen donderdag stond ik op mijn gemakje een VW Bora te polijsten om te ontdoen van krassen door een schuurspons actie.
Mijn buurman kreeg ineens jeuk en vond dat zijn ZGAN Citroen C1 ook wel een poets beurtje kon hebben. Nu weet ik inmiddels dat de lak van een C1 boterzacht is en tot mijn verdriet
kwam er een grote groene pot met NR 4 tevoorschijn samen met een doek die waarschijnlijk al 20 jaar in de garage lag. Ik heb nog een poging gedaan om hem te waarschuwen voor deze rommel, ook wel commandant genoemd, maar dat mocht niet baten.

Zojuist wilde ik mijn eigen witte wieltjes even een wasbeurtje geven, de zon stond al mooi laag en schijnt VOL op de vers gepoetste Citroen C1 van de buurman.
Op dat moment zag ik het volgende, waarbij ik even door mijn ogen moest wrijven of het toch wel echt waar was. Ik ben vervolgens naar de (niet directe) buurman toegegaan en ook hij schrok zich rot en vroeg meteen of ik dit op kan lossen. Je zou zeggen dat het niet diep zit, maar het is oppervlak is voelbaar ongelijk. Ik heb deze foto's een half uur geleden gemaakt. Het projectje van het opknappen volgt dus later nog, maar ik wilde dit eerst met jullie delen.
De kwaliteit van de foto's zijn ontzettend slecht en lijken gemaakt te zijn met een courgette, maar zelfs die wist alles op de gevoelige plaat vast te leggen:

Voor de trims kan je de Pre Wow van Black Wow proberen en dan met de Black Wow afwerken.Heb hier al meerdere trims weer erg netjes mee gekregen.

Jeetje mina 8-()) .... Succes ermee. Gouden tip voor de resten op de trims: melaminesponsje, 5 stuks voor 1 euro bij de actie winkel.

Ongelooflijk.
Maar zo heb ik laatst een oldtimer gezien, welke de eigenaar met schilpadden wax en een polijstmachine tot een vergelijkbaar resultaat had gebracht.
Nou moest ik zeggen, van de 15 oldtimers die hier toen voor de deur stonden, was het lakwerk om te huilen.
Maar goed, 2 jaar geleden keek ik er ook met andere ogen tegen aan, maar sinds het virus is toegeslagen. :)

haha ja vaker gezien op een C1,

hier in de straat ook, afdrogen van een zwarte c1 met een raamwisser....8o ....... pfff swirls.........

maar goed die boeit het niet zo, als het maar weer een beetje schoon is...

Mijn buurman hetzelfde: ik was met mijn auto bezig, gaat hij zijn auto die onder het zand zit met jawel 1 emmertje water en een stoffer afnemen. ik hoorde de lak gewoon kraken. Potverdomme wordt mooi schoon zegt ie.

Onntopic: idd een wondersponsje en daarna black wow/trim restorer?

UPDATE!

Luitjes,

Ik kon het niet laten om er niet aan te beginnen. Na een testspot met eerst CCS wit en mezzo kreeg ik niet alles weg. Mezzo op oranje werkte perfect. Vrijdagavond denk even de rest doen.

Het kunstof is weer als nieuw. Moederkoek had nog wat wondersponsjes liggen, dit werkt echt goed maar maakt het wel dof, dus nabewerkt met black WOW.
http://www.vd-biggelaar.nl/downloads/2013-05-15 20.52.49.jpg

http://www.vd-biggelaar.nl/downloads/2013-05-15 21.47.15.jpg

http://www.vd-biggelaar.nl/downloads/2013-05-15 21.47.27.jpg

http://www.vd-biggelaar.nl/downloads/2013-05-15 21.45.11.jpg

Ik ook, maar na het 'schuren' met de wondersponsjes heb ik het even laten drogen en toen was het voor 90% weg. Om het af te werken heeeel dunnetjes wat black wow gebruikt. Ik zal het de komende weken eens in de gaten houden.