• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hobby Premium 2014 Detail

mister88

Detailing addict
21 jun 2010
11
60
Afgelopen weekend heb ik de handen vol gehad aan een caravan.
De caravan is van het jaar 2014 en de eigenaar wou voordat deze de stalling in gaat de caravan voorzien van een full detail.
Basis materiaal van de caravan is aluminium en heel veel polyester delen.
Ik heb de volgende stappen behandeld

Foamen: Valet pro neutral snow foam
Wassen: Poorboys Slick en Suds
Kleien: supernatural detailing clay
Velgen: Meguiars all wheel cleaner
Polijsten met de Rupes LHR15ES ( deze had ik net binnen en wat een verschil met mijn DAP !! J )
Mezzo op geel ( meeste zwarte glas/plexiglas delen 2 hits )
Final op Wit
Ontvetten: Gyeon Prep
Wax: Collinite No.845
Banden: Meguiars endurance tire gel
Checken: Meguiars Last touch detailer spray

De caravan heeft ruim 2 dagen in beslag genomen en was voor mij de eerste ( uitgebreide ) detail op een caravan. Een leuke ervaring, product verbruik ligt hoog en heb al mijn doeken en pads ervoor nodig gehad( best veel ).
Voordat de caravan de stalling in gaat moet deze nog voor wat garantie werk terug naar de dealer, daarna ( 2 week ) gaat de caravan de stalling in en wordt hij vooraf nog 1 maal gewassen.
Ik ben hiervoor opzoek naar een Shampoo die ervoor zorgt dat het oppervlakte minder statisch is, heeft iemand hiervoor een goede tip/ ervaring ?
Hieronder nog wat foto’s van tijdens de detail en het resultaat

conv_2896.webp

conv_2897.webp

conv_2898.webp

De hybrido op de foto was even voor een kleine klus tussendoor;)

conv_2899.webp

conv_2900.webp

conv_2901.webp

conv_2902.webp

conv_2903.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wou ik wel even zeggen ja! Deze hobby zal ook wel geld kosten :-D

Hij staat er tenminste heel erg mooi bij!

Leuk dat je er ook een selfie bij gooit ;)

Iemand nog een oplossing voor ---> Voordat de caravan de stalling in gaat moet deze nog voor wat garantie werk terug naar de dealer, daarna ( 2 week ) gaat de caravan de stalling in en wordt hij vooraf nog 1 maal gewassen.
Ik ben hiervoor opzoek naar een Shampoo die ervoor zorgt dat het oppervlakte minder statisch is, heeft iemand hiervoor een goede tip/ ervaring ?
Hieronder nog wat foto’s van tijdens de detail en het resultaat

Statische elektriciteit voer je af om het kwijt te raken.
Vroeger hadden auto's voor dat doel een strip aan de carrosserie.
Deze maakte contact met de weg om door draaiende gedeeltes opgewekte statische elektriciteit kwijt te raken.
Mag ik vragen waarom je de vraag stelt?
De wax die je gebruikt hebt (de Coli 845 Insulator wax) is in eerste instantie ontwikkeld als isolerende wax om vonkoverslag tegen te gaan.
Je zou dus mogen verwachten dat de laag die je aangebracht hebt isolerend werkt wat betreft statische elektriciteit.

Frans bedankt voor je reactie.
Ik stel de vraag omdat ( ondanks de wax keuze ) vooral de kunststof delen statisch waren na de behandeling.
De caravan gaat volgende week richting de stalling waar deze in een droge ruimte zal staan, omdat delen statisch zijn zal de caravan na mijn verwachting meer stof gaan aantrekken.
vandaar mijn vraag m.b.t. een geschikte shampoo.

Voor het stallen even controleren, maar ik verwacht dat je tijdens het vervoer de statische lading allang kwijt bent.
Op de ramen merk ik het vooral bij afnemen met droge doeken, iets bevochtigen helpt al.
Als het tijdens het vervoer ontstaat moet je echt naar het chassis kijken, zoals Frans aangeeft