Afgelopen weekend heb ik de handen vol gehad aan een caravan.
De caravan is van het jaar 2014 en de eigenaar wou voordat deze de stalling in gaat de caravan voorzien van een full detail.
Basis materiaal van de caravan is aluminium en heel veel polyester delen.
Ik heb de volgende stappen behandeld
Foamen: Valet pro neutral snow foam
Wassen: Poorboys Slick en Suds
Kleien: supernatural detailing clay
Velgen: Meguiars all wheel cleaner
Polijsten met de Rupes LHR15ES ( deze had ik net binnen en wat een verschil met mijn DAP !! J )
Mezzo op geel ( meeste zwarte glas/plexiglas delen 2 hits )
Final op Wit
Ontvetten: Gyeon Prep
Wax: Collinite No.845
Banden: Meguiars endurance tire gel
Checken: Meguiars Last touch detailer spray
De caravan heeft ruim 2 dagen in beslag genomen en was voor mij de eerste ( uitgebreide ) detail op een caravan. Een leuke ervaring, product verbruik ligt hoog en heb al mijn doeken en pads ervoor nodig gehad( best veel ).
Voordat de caravan de stalling in gaat moet deze nog voor wat garantie werk terug naar de dealer, daarna ( 2 week ) gaat de caravan de stalling in en wordt hij vooraf nog 1 maal gewassen.
Ik ben hiervoor opzoek naar een Shampoo die ervoor zorgt dat het oppervlakte minder statisch is, heeft iemand hiervoor een goede tip/ ervaring ?
Hieronder nog wat foto’s van tijdens de detail en het resultaat
De hybrido op de foto was even voor een kleine klus tussendoor
De caravan is van het jaar 2014 en de eigenaar wou voordat deze de stalling in gaat de caravan voorzien van een full detail.
Basis materiaal van de caravan is aluminium en heel veel polyester delen.
Ik heb de volgende stappen behandeld
Foamen: Valet pro neutral snow foam
Wassen: Poorboys Slick en Suds
Kleien: supernatural detailing clay
Velgen: Meguiars all wheel cleaner
Polijsten met de Rupes LHR15ES ( deze had ik net binnen en wat een verschil met mijn DAP !! J )
Mezzo op geel ( meeste zwarte glas/plexiglas delen 2 hits )
Final op Wit
Ontvetten: Gyeon Prep
Wax: Collinite No.845
Banden: Meguiars endurance tire gel
Checken: Meguiars Last touch detailer spray
De caravan heeft ruim 2 dagen in beslag genomen en was voor mij de eerste ( uitgebreide ) detail op een caravan. Een leuke ervaring, product verbruik ligt hoog en heb al mijn doeken en pads ervoor nodig gehad( best veel ).
Voordat de caravan de stalling in gaat moet deze nog voor wat garantie werk terug naar de dealer, daarna ( 2 week ) gaat de caravan de stalling in en wordt hij vooraf nog 1 maal gewassen.
Ik ben hiervoor opzoek naar een Shampoo die ervoor zorgt dat het oppervlakte minder statisch is, heeft iemand hiervoor een goede tip/ ervaring ?
Hieronder nog wat foto’s van tijdens de detail en het resultaat
De hybrido op de foto was even voor een kleine klus tussendoor
Laatst bewerkt door een moderator: