• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe bug squash te gebruiken als voorwas

emilio

Detailing chief
27 jun 2009
245
85
Gisteren m'n auto gewassen. Deze was enorm smerig met de modder tot op het dak. Niet normaal.
Had dan ook bijna 3000 km gereden afgelopen week8-())
En dan met dat pokkeweer. Dat wil wel...]-0

Ik gebruik bug squash altijd in de zomer voor hars en vliegen te verwijderen maar wil het ook gaan gebruiken als voorwas bij een extreme vuile auto.

Hoe moet dit?
Moet ik de auto natmaken en het er dan opsprayen en dan gewoon afspoelen zodat het 'grove'vuil eraf is?
Of moet ik het in een emmer doen en gebruiken als een shampoo?

wat ik begreep los gebruiken en niet als zijnde shampoo.
Zou eerst de auto afspuiten zodat 1 en ander al losweekt, daarna de bug gebruiken tot weg is, daarna de hele zooi goed verder wassen

Gisteren heb ik eerst de auto nat gespoten.
Toen de auto helemaal ingespoten met bug squash.
Auto weer helemaal afgespoten en toen gewassen met 2 emmers en grit guard.

Hoop dat dit de goede manier is.

Is zeker wel een optie maar heb er bij mijn woning nog geen ruimte voor.:-/
Moet daarom altijd naar de wasbox.

Euhm... het heet bug squash, en is daar dan ook voor bedoeld, tuurlijk zou je er mee kunnen voorwassen... maar snap niet helemaal het nut ervan, sterker nog, het verwijderd je waxlaag nog sneller dan shampoo ben ik bang

Zeker niet als shampoo gebruiken.

Gewoon op de wagen spuiten en dan afspoelen met de HD, het werkte voor mij beter als je het doet voordat je de wagen nat maakt.

Maar het tast inderdaad de bescherming aan, niet extreem snel maar toch.

@a3.
op de rotary clinic.. na en tijdens de jewel sessie met verschillende waxen..
kwam ene cees aan met een flesje bug squash..

1 spray, en zo goed als ALLE wax was eraf..

dus indd, bug squash is echt killing voor je waxlaag

Je moet het dan wel ook niet onverdund gebruiken als pre-wash.

En welke wax was dat dan? De Collinite kan het makkelijk hebben als pre-wash, daar ben ik wel zeker van.

aron147 zei:
@a3.
op de rotary clinic.. na en tijdens de jewel sessie met verschillende waxen..
kwam ene cees aan met een flesje bug squash..

1 spray, en zo goed als ALLE wax was eraf..

dus indd, bug squash is echt killing voor je waxlaag

Als ik het mij nog goed herinner gebruikte hij het puur ;)

Pure bug sqaush is even aggresief als pure apc, zodien niet sterker dan apc.
Verdunt kun je het gebruiken als pre-wash maar ik zou het in de winter niet doen, kan je beter wat langer de wagen voorspoelen dit gaat veel beter zijn voor je waxlaag.

Bug=beestje/vlieg/mug/mumzel; zie jij nu beestjes/vliegen/muggen/mumzels geplet en ingebakken door de zon op je auto?

Nee? Dan geen BUGsquash gebruiken...

detailinglogica ies siempel :-d

ik zou me god niet weten, er stond bug squash op de fles.. dus het zou indd puur kunnen zijn,..

op de kap zat, een halve fles turtle original, een hele scheut mothers fx synwax geloof ik (iedereen smeet er maar wat op)

Nu noem je met die Turtle wel ook niet de sterkste op ;-)

Tinus, op de fles staat geloof ik zelf dat je het in de winter kan gebruiken als pre-wash.

stimpy68 zei:
Euhm... het heet bug squash, en is daar dan ook voor bedoeld, tuurlijk zou je er mee kunnen voorwassen... maar snap niet helemaal het nut ervan, sterker nog, het verwijderd je waxlaag nog sneller dan shampoo ben ik bang

Ahum, het is een Pre-Wash hoor, zo staat het ook keurig op de verpakking. :-"

Mits gebruikt in de juiste verhouding is er niets aan de hand.

• Leuk
Reacties: Tobasco
Voor normaal gebruik verdun ik het 3:1. Wat is een goede verhouding voor een pre-wash? Ik kan het niet vinden op de verpakking.