Ik heb al heel veel en op diverse forums gezocht over hoe je nu de Collinite 915 DUN aanbrengt. Ik heb op basis van gelezen tips ook het één en ander geprobeerd maar het blijft lastig. Zeker op grotere oppervlakten.
Probleem is dat het soms erg lastig uit te poetsen is. De eerste keer kreeg ik allemaal hologrammen (zichtbaar in direct zonlicht) na het uitpoetsen. Waarschijnlijk te dik aangebracht. Ik moest soms ook flink uitpoetsen wilde ik het verwijderen (ook na een succesvolle swipetest, behandel per paneel, dak in 2 x). Hard moeten poetsen na het in de was zetten is iets wat ik niet wil. de hologrammen waren echter na wat Qd en flink wrijven weg te krijgen. (was eerst bang dat het swirls waren)
Het probleem is denk ik het DUN aanbrengen. De 845 krijg ik heel dun aangebracht. Met dit spul blijft je pad heerlijk over de lak glijden. Ik behandel hier altijd de hele wagen in 1 keer mee en poets dan pas uit.
De 915 echter voelt altijd stroef. Ik heb de pad al nat gemaakt met water of met Qd maar niets helpt echt. De was smeer gewoon heel slecht (kan het het best als stroef beschrijven) uit. Ik doen nu de licht vochtige pad in en blik en draai voorzichtig een paar rondjes. Zo zit er niet te veel was op. Bij het uitpoetsen valt het me echter op dat ik snel de neiging krijg er meer op te doen. Dan lijkt het beter te smeren. Probleem is dan echter weer het uitpoetsen... Je schijnt aan een theelepel genoeg te hebben voor een auto maar dit red ik niet... Ik heb het bij diverse temperaturen geprobeerd. 25, 15 graden etc.
Ik heb het ook al op een getint raam geprobeerd zodat ik goed kan zien wat er gebeurd. Het lijkt echter alsof je de was in hele fijne streepjes aanbrengt. Niet het hele oppervlakte lijkt "vet" te worden van de was. Pas als je behoorlijk doorgaat met aanbrengen met iets meer druk lijkt het beter te gaan. Het zit er dan ook dun op want het uitpoetsen gaat na drogen erg gemakkelijk.
Doe ik iets verkeerd of werkt deze was nu eenmaal zoveel anders als bijv. een 845? Tips zijn zeer welkom. Ondankt de moeizame verwerking heb ik al wel gemerkt dat de standtijd nog beter is dan die van de 845. Ik wil dus erg graag de 915 goed kunnen gebruiken.
Probleem is dat het soms erg lastig uit te poetsen is. De eerste keer kreeg ik allemaal hologrammen (zichtbaar in direct zonlicht) na het uitpoetsen. Waarschijnlijk te dik aangebracht. Ik moest soms ook flink uitpoetsen wilde ik het verwijderen (ook na een succesvolle swipetest, behandel per paneel, dak in 2 x). Hard moeten poetsen na het in de was zetten is iets wat ik niet wil. de hologrammen waren echter na wat Qd en flink wrijven weg te krijgen. (was eerst bang dat het swirls waren)
Het probleem is denk ik het DUN aanbrengen. De 845 krijg ik heel dun aangebracht. Met dit spul blijft je pad heerlijk over de lak glijden. Ik behandel hier altijd de hele wagen in 1 keer mee en poets dan pas uit.
De 915 echter voelt altijd stroef. Ik heb de pad al nat gemaakt met water of met Qd maar niets helpt echt. De was smeer gewoon heel slecht (kan het het best als stroef beschrijven) uit. Ik doen nu de licht vochtige pad in en blik en draai voorzichtig een paar rondjes. Zo zit er niet te veel was op. Bij het uitpoetsen valt het me echter op dat ik snel de neiging krijg er meer op te doen. Dan lijkt het beter te smeren. Probleem is dan echter weer het uitpoetsen... Je schijnt aan een theelepel genoeg te hebben voor een auto maar dit red ik niet... Ik heb het bij diverse temperaturen geprobeerd. 25, 15 graden etc.
Ik heb het ook al op een getint raam geprobeerd zodat ik goed kan zien wat er gebeurd. Het lijkt echter alsof je de was in hele fijne streepjes aanbrengt. Niet het hele oppervlakte lijkt "vet" te worden van de was. Pas als je behoorlijk doorgaat met aanbrengen met iets meer druk lijkt het beter te gaan. Het zit er dan ook dun op want het uitpoetsen gaat na drogen erg gemakkelijk.
Doe ik iets verkeerd of werkt deze was nu eenmaal zoveel anders als bijv. een 845? Tips zijn zeer welkom. Ondankt de moeizame verwerking heb ik al wel gemerkt dat de standtijd nog beter is dan die van de 845. Ik wil dus erg graag de 915 goed kunnen gebruiken.