• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Daimler 4.0 V8 Super SWB

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.989
193
47
Den Haag
Afgelopen weekend stond deze zeldzame auto gepland voor een exterieur detail. Het bijzondere aan deze auto is dat er van deze versie slechts 76 gemaakt zijn en er nog een stuk of 20 rond rijden waarvan 2 in Nederland (heb ik me laten vertellen...)

De auto bij aanvang.
Afgesproken met de eigenaar om 7 uur. De auto was niet erg vies, beetje stoffig.

foto 01.jpg


foto 02.jpg


Wasprogramma:
Het zonnetje kwam al vroeg op en zo ook de warmte. In record tempo de auto gefoamd en gesopt.
foto 03.jpg


De velgen waren niet heel erg vies, een paar pufjes de-ironizer en wheel washmitt was voldoende om ze schoon te krijgen.
foto 05.jpg


De auto goed nat houden tijdens het wassen.
foto 04.jpg

Snel alles opgeruimd zodat de auto in de hal (droog en schaduw maar wel warm...) veder behandeld kon worden.

Kleien:
omdat de auto een garage sleeper is, kwam er niet heel veel vuil uit de lak.
foto 06.jpg


Lakdiktemeting:
in zijn/haar 25 jaar heeft de auto diverse cosmetische ingrepen ondergaan getuige de flinke lakdiktes.
foto 07.jpg


Staat van de lak:
swirls, krasjes, ingebeten vogelpoep, hologrammen, alle ingrediënten waren aanwezig.
foto 08.jpg


foto 09.jpg


Omdat de auto is voorzien van een striping (geplakt of geschilderd...weet het nog steeds niet...) heb ik deze voor de zekerheid afgeplakt met een zeer dun rolletje tape. Deze ooit eens gekregen van een schadeherstelbedrijf. Kwam ditmaal goed van pas.
foto 010.jpg


Polijsten:
ik gebruik vaak tot groot plezier de polijstmiddel van Gyeon. Verwerken erg gemakkelijk, zowel tijdens het polijsten als het afnemen. Begonnen met een Monello witte polishing pad en Compound+.
Ik merkt al gauw dat het polijstmiddel aan het stropen was en niet echt lekker af nam, normaal veeg je het er zo vanaf zonder enige moeite. Ook merkte ik dat de buffer trails in de lak bleven staan, alleen met een flinke dosis ontvetter kreeg ik deze weg.
Daarna de Menzerna en Monello pasta's gepakt, getest en dit ging al een stuk beter qua afnemen. Sommige delen moesten even wat harder aangepakt worden en zodoende mocht de rotary weer eens zijn kunstjes laten zien.
Aan de ene kant een redelijk harde lak maar ook weer gevoelig.
Ik denk dat de warmte invloed had.... :triumph:



foto 011.jpg


Ondanks er met 2 gestrekte benen ingevlogen, kreeg ik helaas niet alles eruit, de krassen waren gewoon te diep.
foto 012.jpg



foto 013.jpg


foto 014.jpg


Nog een poging gedaan om de uitlaten schoon te krijgen, maar helaas.
foto 015.jpg


Bescherming:
normaal gesproken gebruik ik vaak een Waxaddict wax maar ik kon de moed niet meer opbrengen om ook nog eens het gevecht met deze wax aan te gaan, zeker met die weerbarstige lak en de warmte.
Ik heb al sinds Black Friday vorig jaar een fles Meguiar's Hybrid Ceramic Licquid wax in mn waxkist en was toch wel erg benieuwd hiernaar.
Qua verwerking is het echt appe;tje eitje. Brengt met een microfiber pad wat stroef aan maar het afnemen is het welbekende fluitje van een cent.
Tel daar de prettige zoete geur bij op en je hebt een win win situatie.

foto 016.jpg


In de tussentijd dat de wax aan het curen was, nog wat puntjes op de i gezet.
- ramen binnen en buiten gereinigd
- velgen voorzien van Waxaddict Spray on Wheel Wax
- banden in de Stjärnagloss dressing
- kieren en sponningen uitgebaggerd

En toen kon de auto naar buiten. ...
 
Laatst bewerkt:
Hij staat er weer blinkend bij zeg heel mooi resultaat, poeh wel flinke klus maar loon naar werken aan deze bijzondere Daimler.
Weer goede foto's gemaakt en dito verslag van deze detailklus.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless