• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe deze Fuchs weer netjes te krijgen??

michelm1978

Detailing rookie
11 aug 2009
31
0
Hallo beste allemaal!!

Heb even een vraagje. Ik heb een setje Fuchs velgen gescoord voor mijn 911 SC. Nu zijn de voorvelgen perfect. De achtervelgen minder. Is in de winter mee gereden. Zie het resultaat:

De achtervelgen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De voorvelgen zijn supernetjes, zo wil ik de achtervelgen ook weer hebben.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wie kan me vertellen hoe ik dit aanpak?
 
ultra fine staalwol van cc proberen,finishen met mothers wax,alu polish and megs
https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Staalwol_Grade_0000_Super_Fijn_zak_16_pads_25-793_101889

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mag_Aluminum_Polish_140gr_05100_100201
 
Even nagekeken, Het is gesmeed aluminium.

Origineel zijn de velgen overigens geanodiseerd. Bij de achtervelgen kan ik dit eigenlijk niet meer ontdekken.
 
of deze nog iets je s beter
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Billet_Metal_Polish_113gr_05106_101507

voor reinigen met een super degreaser(ontvetter)of zuur vrije velgenreiniger en dan de polish
 
Je noemt zelf de twee seleutelwoorden voor dit projectje.
Gesmeed en geanodiseerd. De eerste wijst op de kans dat de structuur van het aluminium niet zo gesloten is
De geanodiseerde laag is aangetast en mogelijk al eens bewerkt, de putjes zijn mij wat te rond.

Uiteraard eerst alle vuil eraf en eruit, zonodig lichte staalwol gebruiken kan.
Bedenk wel dat je dus al enigzins "in" het materiaal zit te werken.
Er moet dus weer bescherming op en dat kan een verschil met de andere velgen geven.

Bedenk wat je er aan kwijt wilt zijn en zoek even of je het aan een pro over wilt / kunt laten.

Hans
 
Hi,

Ik kan het aan een pro overlaten. Investeren in deze velgen is volkomen verantwoord. Setje nette Fuchsen met beetje werk brengen al gauw 1350 euro op. Dat heb ik er bij lange na niet voor betaald. Maar dat is ook niet het punt. Volgend jaar wil ik mijn 911 er weer origineel bij laten rijden. De huidige Cup 1 velgen horen niet bij het bouwjaar.

Echter, zelf doen levert een leuk project op en het voldane gevoel dat je iets zelf doet / hebt gedaan is niet uit te drukken in woorden :) Al zou ik ze zelf alleen al voorbewerken. Anodiseren kan ik zelf niet, daarvoor is zwavelzuur benodigd en ik ga daar niet mee experimenteren. Ik twijfel nog een beetje. Gepolijst is ook schitterend, maar het staat me tegen omdat de voorvelgen nog zo netjes zijn.

Met welke strukturen/grofte droog/nat moet ik de putjes in de velgen te lijf gaan? De banden zijn er inmiddels af, dus kan overal goed bij.
 
Ik zou toch zeer zorgvuldig te werk gaan en zeker niet te grof. Hier moet je echt de tijd voor nemen, zeker wanneer je aangeeft dat dit collectors velgen zijn.

In principe mag je een geanodiseerde oppervlakte nimmer reinigen met een schurend middel. Daarmee verwijder je namenlijk die laag (=bescherming).

Ik kan niet goed zien of de laag nu weg is of niet. Ook kan ik niet goed zien op de foto wat voor een soort verontreinigingen er op de velg liggen.

Ik zou zelf allereerst met een extreem goede velgenreiniger aan de slag gaan en daarmee meerdere hits uitvoeren. Dit in de hoop dat je dan de verontreinigingen verwijderd hebt een een mooie schone velg hebt. Borstels en kwasten gebruiken en niets grofs.

Hierna dan bekijken of het nog immer een geanodiseerde velg is, of dat die laag er reeds vanaf gepoetst is.
In geval van een nog immer geanodiseerde velg, alleen maar reinigen met vloeistoffen. Anders verwijder je de laag.
Indien er geen sprake meer is van een geanodiseerde velg, dan maar zorgvuldig schuren met watervast schuurpapier en daarna polijsten en afmaken met een goede bescherming.

Ook kan je deze stappen doen zonder het te beschermen en dan mooi voorbewerkte velgen aanbieden om te laten anodiseren.

Succes,
Aficior
 
de geannodiseerde laag is beschadigd en krijg je niet meer gerepareerd.
Oplossing:

opnieuw annodiseren

je kunt poetsen en polijsten wat je wilt , maar uiteindelijk ben je door de geannodiseerde laag heen en heb je blank gepolijst allu wat niet overeenkomt met je voorvelgen.
 
Iedereen zover bedankt voor de waardevolle antwoorden! Ik ga eerst eens kijken of ik ze goed schoon krijg. Dat moet toch... Zag ook weer een gepolijst setje staan.. is toch ook wel erg mooi.
 
je hebt ook een soort katoenen hobby setjes te koop,die werken ook makkelijk,kunnen op een accu/boormachine