• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe deze kras weg te werken?

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
:roll

Zie hier een kras.. ik wil hem voorleggen en ben benieuwd hoe jullie dit zouden oplossen.
De auto is wat vies vanwege de sneeuw, vandaar het doffe lak.

Betreft hier een nieuwe auto, Kia Venga.

Ben benieuwd of jullie een oplossing hebben.

4717475.webp

Mijn dealer heeft er wel iets aan gedaan, maar als je goed kijkt zie je nog een 'snee'. Zie hieronder:

4717469.webp

mk-us zei:
Zo te zien erg diep en zou dan opvullen worden en dan bijwerken

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ze hem al een beetje opgevuld hebben want zoals je ziet is hij minder zichtbaar maar wel nog duidelijk voelbaar.

Ik vraag me echt af hoe hij hier komt trouwens, kwam echt vanuit het niets.

Helemaal wegkrijgen zal lastig worden, maar ik denk dat je hem wel een stuk minder zichtbaar kan krijgen.
Gelukkig zit het niet op een al te opvallende plek ;)

als je het buiten moet repareren ,wachten tot de zomer.
met bv een haar van een straatbezem ,beetje lak
aandoen van de lakstift,en met vaste hand de beschadiging
bewerken,aantal weken laten drogen.dan polischen
en waxen.

Misschien even het achterlicht demonteren om er goed bij te kunnen.

Bedankt voor ieders antwoord. Ik ga even per persoon in op jullie antwoord:

@Aficior
Wat denk je dat spotrepair gaat kosten? Het is gebeurd door de dealer, zij hebben per ongeluk bij het plaatsen van RVS de achterkant geraakt, de claim leg ik bij de dealer neer. De dealer zelf heeft geen spuit afdeling.

@Rene
Volgens mij hebben ze hem al iets opgevuld, de tweede foto zie je geen wit meer maar blauw. ;)

@vectraroels
Opvullen bedoel je met lakstif? Ik heb altijd het idee dat dit na een aantal wasbeurten weer van de auto af is. Auto is alweer paar maanden hoor. ;) haha

een haar van een bezem kan maar ook een tandenstoker...
probeer niet het krasje in 1 keer te vullen.

met de tandenstoker een beetje lak in de kras leggen en daarna laten drogen.
net zo vaak herhalen tot de kras opgevuld is.

tussen elke druppel lak een paar dagen wachten bij zo'n 15 graden....dat laatste is nu wellicht wat moeilijker...

ik lees net dat de fout bij de dealer ligt..
dan idd de claim bij de dealer wegleggen en niet met minder genoegen nemen dan nieuwstaat..

Heren

Ze hebben het net bij de dealer even opgevuld.

Zie hier het resultaat;

Wat zouden jullie doen?

4720508.webp

Het valt nu enorm op omdat ik het uitvergroot met de camera.

Remko.me zei:
Heren

Ze hebben het net bij de dealer even opgevuld.

Zie hier het resultaat;

Wat zouden jullie doen?

Het valt nu enorm op omdat ik het uitvergroot met de camera.

T is een oplossing ja, maar in mijn ogen niet de juiste! Je blijft het op deze manier gewoon zien waarschijnlijk omdat het plastic van de bumper "ingesneden"is, nu wel gevuld met wat lak, maar nog lang niet genoeg( althans ik denk dat te zien). Compensatie vragen zelf doen met een potje lak, en dan polijsten. Of )betere optie) gewoon eisen dat ze het maar regelen. De dealer heeft het tenslotte ook erin gemaakt.....

Het is jammer, maar je ziet het inderdaad nog steeds zitten. Nu is het wel ingezoomd, maar in het echt, in situaties dat de zon schijnt, zul je het ook wel zien. En vooral als je weet dat het er zit, zal het je blijven opvallen.

Kunnen ze het echt niet beter fatsoeneren?? Want nu lijkt de gebruikte lak donkerder, maar dat kan ook een schaduw zijn? Een *nieuwe* auto hoort gewoon 100% te zijn, je betaalt toch ook gewoon 100% van wat is afgesproken. Nu is de auto 99% ... lijkt me een reden om niet tevreden te zijn.

ja je kan zien aan de letters dat het erg uitvergroot is.
dus in wekelijkheid valt het erg mee,ik neem aan dat ook
de dealer met lak is bezig geweest,en mocht jij na een half
uurtje weer de vrieskou in met de auto,ja niet echt bevoordelijk.
als jij hier mee kan leven hoe het gemaakt is,zou ik als compensatie
vragen de eerste service beurt gratis,kan je allicht proberen.

Je ziet het inderdaad echt nog minimaal.

Ik heb de 27ste een afspraak om te kijken naar een gepaste oplossing.

Heeft iemand enig idee hoeveel spotrepair zou kosten voor een kras van 3cm...?
Dan kan ik eventueel beslissingen nemen betreffende kortingen enzo mocht dat aan de orde zijn.

Ik dacht jullie allemaal voor jullie antwoord.

Lak is niet donkerder, is mijn kleur code... komt door de schaduw.

Ik zou de voorkeur geven aan een compensatie in plaats van spuiten. Ik geef de voorkeur aan de originele lak in plaats van spuitwerk. Zeer waarschijnlijk wordt het er van spuiten niet beter op. Accepteren dat de kras er zit. Misschien de reparatie nog wat mooier afwerken dmv wetsanden of een Langka setje. Mocht je gaan wetsanden, wees aub voorzichtig. De lak kan op een rand dun zijn en voor je het weet schiet je door de lak heen en ben je verder van huis.

Ik vind dat zelf enorm eng om te doen... wedsand of met zo'n product aan de hand te gaan.

Compound etc doe ik wel om krassen weg te halen maar opvullen is niet mijn vak.
Zelfs het goed opvullen van steenslag lukt me al niet.

zo op het randje is het lastig diep te polijsten of te wetsanden; je zit er snel doorheen.

vd lente opnieuw opvullen, en voorzichtig wegslijpen/polijsten.