• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe een goede mengverhouding krijgen?

krazny

Detailing trainee
20 okt 2013
2
22
Misschien een stomme vraag, maar waarmee 'meten' jullie de hoeveelheid ml die je moet hebben voor een goede mengverhouding?
Dus als je 30ml moet gebruiken van product X voor juiste mengverhouding. Wat gebruik je hiervoor?

Ik heb nml het idee dat ik steeds net teveel gebruik ivm strepen tijdens/na het wassen.

Ik gebruik PbW super slick & wax. Daar zit geen dop op om steeds dezelfde hoeveelheid mee te kunnen afmeten.
 
Grotere hoeveelheden een maatbekertje van wasmiddel of iets dergelijks
Kleinere hoeveelheden een voedingsspuit, kan je vragen bij de apotheek
En voor de verhouding zelf deze natuurlijk
https://forum.Carclean.com/cc_postst2345/Programma-berekenen-mengverhoudingen.aspx
 
Ik weeg het altijd af op een digitale keukenweegschaal, kun je overal (bv. bij Blokker) kopen voor een paar Euro.
 
IbizaSigno;346463 zei:
Zo'n dopje/beker van de hoestsiroop, kan vaak voldoende in voor shampoo.
+1 ik heb gewoon gevraagd bij een apotheker, en ik heb voor niks eentje van 25ml gekregen, ze hebben nog zeker eentje van 25-50-75-100ml ... dus dat moet geen probleem zijn ;)
 
Ik heb inmiddels een spuit van 50ml te pakken gekregen;
Mijn vader heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en hij heeft het daar gewoon aan een zuster gevraagd. Haha!

Ach ja.. was er toch nog iets goeds uit gekomen ;)
 
Ik gebruik een Philips Avent flesje. Stond op de nominatielijst om weg te gooien, omdat we ze niet meer nodig hebben. Dus die heb ik maar even geconfisqueerd. Er staat een tabelletje op van 10 tot 150 ml.

Andere optie is de weegschaal idd.
 
Bij round up vergif zit ook een klein maatbekertje en bij een fles aminozuren van body&fit zit een maatbeker van 2,5 ml tot 35 ml