• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe finale gebruiken?

mario1976

Detailing addict
2 dec 2012
17
50
hallo,heel fijne kras op nieuwe auto,zou ik de finale gebruiken met microvezeldoek/pad of mat foam pad?en heel weinig product zeker en qua techniek beetje uitleg?
thanks

Ik vermoed niet dat je machinaal zal gaan werken?

Wat ik dan zou doen:

Handmatig enkele (drietal) dropjes (ongeveer de grootte van een erwt) op je foam handpadje verspreiden. Dan zachtjes openwrijven op de te behandelen plek. Vervolgens kan je wat meer druk zetten en goed over de kras wrijven in verschillende richtingen (horizontaal en verticaal). Achteraf haal je het residu weg met een microvezel doek en inspecteer je de kras. Als ze nog niet voldoende verwijdert is kan je nog een 2de keer het proces herhalen tot je tevreden bent. Finale heeft niet zo'n hoge corrigerende factor, dus als de kras te diep is moet je over stappen naar mezzo/inizio (bij zwaardere polijstmiddelen moet je wel altijd nabehandelen met lichtere polijstmiddelen bv. na mezzo best nog eens overgaan met finale). De druk en duur van het proces hangt een beetje af van de mate van correctie.

Zorg wel dat die plek volledig proper is alvorens je ze behandelt. Als er vuil op kleeft en je gaat dan drukkend wrijven ga je extra krasjes maken!