• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gaan jullie te werk met je DAP?

morph

Detailing rookie
21 mrt 2011
18
0
Hallo,

Heb toch maar besloten een DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition te bestellen.

Maar heb een vraagje met werk wijze.

Na het kleinen ga je beginnen met een test spot te maken circa 40 bij 40 cm.
Maar hoe ga je dan aan de slag?

Je begint met de witte pad en met een mezzo product? Wanneer dit niet goed is een oranje pad?
Maar wanneer je met oranje pad mits nodig is klaar bent dan bouw je af naar een zwarte pad met finale product?

En als je test spot goed is ga je op de zelfde manier verder met polijsten ? Dus weer nieuw vak maken? En polijsten op de manier van de test spot?

Of doe je eerst de hele auto bijvoorbeeld met oranje en dan pas veranderen van pad

Groeten

Zoals je zegt , eerst een testje maken en kijken wat het beste resultaat geeft.

Niet te grof beginnen de eerste keer.
En de gehele wagen in de goede combinatie doen.En dan eerst de byv de mezzo op wit en daarna het rondje finale op zwart.;)

En ik deel de wagen op in delen.Zo is de voorscherm een deel.Deuren meestal in 2 delen ( vaak zit er een stootstrip , dit gebruik ik dan als lijn ).Dak vaak in 4 of 6 delen.Motorkap in 2 of 3 delen.En ga zo maar door.

En neem er de tijd voor.;)

oké helemaal duidelijk:-)^

En nog wat ik heb ook fles black hole? Die komt er als laatst op ?Op een zwart pad?

Zwarte pad kan je er voor gebruiken.

Zelf gebruik ik de zwarte voor de finale om te finishen.En voor de glaze gebruik ik de blauwe pad ( rood kan ook ).

En na de Black Hole komt er dan nog een sealant of wax erop?Want de BH gefet geen bescherming en is na een regenbui dan alweer weg;)

Jah zeker Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax

en bedankt:P

Ik ga donderdag beginnen heb er 3 dage voor uitgetrokken

Ik heb nog een vraag.

Monello Raffini Mezzo -
Monello Raffini Finale -
Ultimate Compound
ScratchX

Welke moet ik gebruiken of welke niet?

En welke volgorde?

Het gaat om een auto met veel lichte krassen en swirls

Hangt ook even van je lak af (automerk)

In volgorde van zwaar naar licht :
- Ultimate compund
- Mezzo / ScratchX
- Finale

Zelf zou ik het houden bij :
- Mezzo
- Finale

Met deze producten icm een oranje, witte / licht groene en zwarte pad moet je echt al een heel eind kunnen komen

Wilma zei:
Hangt ook even van je lak af (automerk)

In volgorde van zwaar naar licht :
- Ultimate compund
- Mezzo / ScratchX
- Finale

Zelf zou ik het houden bij :
- Mezzo
- Finale

Met deze producten icm een oranje, witte / licht groene en zwarte pad moet je echt al een heel eind kunnen komen

Hartstikke bedankt :-)^

Dit zijn mooie antwoorden waar ik wat aan heb.

Helemaal duidelijk:P

Morgen komt mij DAP 500 binnen en Donderdag lekker beginnen:-d

Mocht je na 1 hot met bijv, oranje icm mezzo nog steeds wat swirls hebben dan zou ik liever nog 1x met mezzo op oranje nabehandelen dan naar de compound te grijpen.
compound is over het algemeen redelijk zwaar spul, of die van Mequiars ook zo waar is weet ik niet aangezien zij wel vaker dingen anders noemen dan wij gewend zijn).

SwirlX is een leuk product, maar bij mij werkt de Mezzo en Finale een stuk beter dan de SwirlX

ik werk overigens met finale altijd op een groene pad?? (cut1) en gebruik de zwarte op glaze sealant op te zetten en wax met de handpad..

Wat ik het moeilijkste vind:

Hoe kan je eigenlijk weten wanneer je uw product (polijstmiddel) helemaal hebt verwerkt?
Blijkbaar is dat nogal essentieel dat dat het geval is alvorens je de restanten gaat afnemen.

Hebben jullie daar een tip/truc voor?

Ps. Ik werk met de Menzerna-reeks, voor de harde Duitse lakken...

Alvast bedankt

morph zei:
ja zeker Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax

en bedankt:P

Ik ga donderdag beginnen heb er 3 dage voor uitgetrokken

Volgens mij bevatten de Meguiar's waxen (de Gold Class Premium reeks dan) cleanende componenten. Het is zonde om die over je black hole aan te brengen, aangezien het effect ervan dan deels weer teniet gedaan wordt door de cleaners in de meguiar's wax. Beter neem je dan een wax zonder cleanende eigenschappen, zoals de Poorboys's Natty's bijv.

De meguiar's wax is denk beter als wax als je niet zoveel tijd of zin hebt om een glaze (zoals black hole) aan te brengen.

Ik heb thuis de ultimate compound, en denk dat dat niet veel uit zal maken met inizio.