• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe gebruik ik Reload na C-Quartz laag?

bejabo

Detailing addict
24 jan 2009
174
62
63
Heb net de Reload binnengekregen, nu is mijn vraag?

Kan ik de reload zo opspuiten of moet ik nog wat doen?
De auto is een week geleden in de C-quartz gezen, en sindsdien staat deze onder de hoes.

Wilde eigelijk de auto nog een keer voorzien van een laag(3e) C-quartz en dan de reload.

Wat is wijs.

Ik zou lekker de Reload er op doen. Ik denk dat een 3e laag C-Quartz niet heel veel meer gaat toevoegen.

Ik vind Reload echt fantastisch spul trouwens. Makkelijker kan niet en het resultaat is :love

Reload erop,3e laag zal geen standtijd toevoegende waarde geven,klein wasbeurtje zou ik wel doen ivm stof of andere verontreiniging.

bartr123 zei:
Reload erop,3e laag zal geen standtijd toevoegende waarde geven,klein wasbeurtje zou ik wel doen ivm stof of andere verontreiniging.

Staat onder een hoes, auto is stofvrij

Zou in ieder geval even afspuiten. Reload kan ook nat gebruikt worden. Dus afspoelen, sprayen, drogen en nawrijven met een enkel spraytje reload af en toe.

Waar is reload met te vergelijken?

Als ik de auto gewassen heb en heb nog streppen dan doe ik meestal beetje S&W erop glimt die ook en hij is spigelglad..

Mijn vraag dus waarmee te vergelijken en wat is de toegevoegde waarde?

Gr. Paafje

Nog een vraagje.

Is Reload ook te gebruiken in het volgende stappenplan;

1 wassen
2 kleien
3 polijsten
4 glaze
5 sealant (RELOAD)
6 Waxje bv fuzion o.i.d.

conclussie is NA de reload gewoon een wax te gebruiken of moet dan de C-Quartz gebruikt worden?

Gr. Paafje

prima zo hoor...
Ik gebruik het ook op ruiten (na reiniging met de Pro vision scrub en een keer IPA, voorruit is niet super qua standtijd ivm ruitenwissers, maar achter en zijruiten gaat prima!)

Edit: sealant KAN mindere hechting hebben op glaze...
Persoonlijk doe ik alleen een glaze onder een WAX