Na heel veel uren en tot diep in de nacht op dit forum lezen blijf ik toch met wat problemen zitten.
Ik heb een subaru impreza en nou zijn veel auto's gewoon vlak aan de zijkanten maar een impreza heeft zogezegde schouders dus brede wielkasten. Nou is dus het voorspatbord, achterspatbord, achterdeur, scoop op motorkap, lastige plekken rond spoiler enz enz erg lastig om met de bijgeleverde pads te doen die bij mijn dap900 pakket zaten. Tenminste het wil wel maar door al die plooiingen in het blik toch niet echt makkelijk. Ik ben bang dat ik dan teveel polijst op de randen en teveel eraf haal. Ook draait de pad niet rond als je op zo'n deel zit, op gewoon een vlak deel draait hij wel rond.
Is het beter dat ik kleinere pads en backplate neem voor deze delen? En welke moet ik dan hebben want die uit het dap900 monello pakket heeft geen kleinere pads volgens mij en moet ik naar een andere merk. Maar zijn die kleuren hetzelfde? Ik gebruik nu de witte en zwarte pad uit de dap900 starterspakket.
Mijn volgende vraag is hoevaak moet ik nou over een deel heen met de dap? Ik had nog wel is dat het begon te korrelen? Is dat de term ''run'' of ''hits''?
Ik heb nu dus een paneel gedaan als proef en direct na het polijsten even met alcohol afgenomenen het is lekker glad en zie ik duidelijk verbetering. Daarna heb ik met meq step1 paintcleaner, meq step2 dc polisch en daarna nxt vaste wax erop. Maar na een tijdje buieten te hebben gestaan lijkt het wel alsof ik meer swirls in de zon heb dan dat ik had. Wat gaat ernou toch iedere keer verkeerd??
Gebruik ik een verkeerde doek of moet ik bij de wax aanbrengen een nieuwe pad pakken? In de nxt zit namelijk zo'n paars padje en doe doe ik altijd zo weer in het blikje. Toen ik de wax erop smeerde had ik het idee dat het schuurde, misschoen omdat de pad wat hard was geworden??
Ik heb een subaru impreza en nou zijn veel auto's gewoon vlak aan de zijkanten maar een impreza heeft zogezegde schouders dus brede wielkasten. Nou is dus het voorspatbord, achterspatbord, achterdeur, scoop op motorkap, lastige plekken rond spoiler enz enz erg lastig om met de bijgeleverde pads te doen die bij mijn dap900 pakket zaten. Tenminste het wil wel maar door al die plooiingen in het blik toch niet echt makkelijk. Ik ben bang dat ik dan teveel polijst op de randen en teveel eraf haal. Ook draait de pad niet rond als je op zo'n deel zit, op gewoon een vlak deel draait hij wel rond.
Is het beter dat ik kleinere pads en backplate neem voor deze delen? En welke moet ik dan hebben want die uit het dap900 monello pakket heeft geen kleinere pads volgens mij en moet ik naar een andere merk. Maar zijn die kleuren hetzelfde? Ik gebruik nu de witte en zwarte pad uit de dap900 starterspakket.
Mijn volgende vraag is hoevaak moet ik nou over een deel heen met de dap? Ik had nog wel is dat het begon te korrelen? Is dat de term ''run'' of ''hits''?
Ik heb nu dus een paneel gedaan als proef en direct na het polijsten even met alcohol afgenomenen het is lekker glad en zie ik duidelijk verbetering. Daarna heb ik met meq step1 paintcleaner, meq step2 dc polisch en daarna nxt vaste wax erop. Maar na een tijdje buieten te hebben gestaan lijkt het wel alsof ik meer swirls in de zon heb dan dat ik had. Wat gaat ernou toch iedere keer verkeerd??
Gebruik ik een verkeerde doek of moet ik bij de wax aanbrengen een nieuwe pad pakken? In de nxt zit namelijk zo'n paars padje en doe doe ik altijd zo weer in het blikje. Toen ik de wax erop smeerde had ik het idee dat het schuurde, misschoen omdat de pad wat hard was geworden??