• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe hologrammen verwijderen en voorkomen?

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
He allemaal,

Een tijdje terug heb ik de lak van mijn VW Corrado eens een polijst beurt gegeven. Nu verdwenen er een hoop krasjes waar ik me aan stoorde maar na dat de krasjes weg waren zag ik in eens een aantal rare schitteringen in mijn lak. Toen stond ik er alleen nog niet zo bij stil dat dit kwam door het polijsten en maakte ik me er niet zo druk om. Sinds een tijdje begin ik me er toch wel aan te ergeren en wil ik het graag gaan wegwerken. Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Dus, wie kan mij het uitleggen hoe ik te werk moet gaan als ik de hologrammen wil verwijderen? En hoe kan ik het voorkomen dat ik bij de volgende keer polijsten weer hologrammen krijg?

Alvast bedankt!

pads recht op de lak houden (kompressors verminderen de kans op hologrammen)
niet drukken/geen kracht zetten.

en eindige met de juiste pad/middel combinaties

hoe je ze weer kan verwijderen: ik zeg doe de stap wit met finale en zwart met finale nog een keer.
licht-groen met finale wil ook al voldoende zijn(dan alsnog eindige met zwart en finale)
dan meot het helemaal goed komen :cool

heb je roterend of dual action gepolijst?
welke combi's heb je geprobeerd en waarmee gefinished?

verder sluit ik me aan bij bartezzz :cool

Ik heb roterend gepolijst. Namelijk gewoon heel simpel met een boormachine met daarop een polijst kop. ;)

En Bartezzz, wat bedoel je precies met die wit met finale en allemaal die dingen?

boormachine en polijstkop? daarmee een auto gepolijst..?
da's nie zo handig.....

edit, zie dat je uit venray komt..?
da's 20min bij mij vandaan...
we kunnen wel eens meeten..?

Dennis-VR6 zei:
En Bartezzz, wat bedoel je precies met die wit met finale en allemaal die dingen?

Wit is de kleur polijstpad en finale is een polijstmiddel uit de Monello reeks

ivo's zei:
boormachine en polijstkop? daarmee een auto gepolijst..?
da's nie zo handig.....

edit, zie dat je uit venray komt..?
da's 20min bij mij vandaan...
we kunnen wel eens meeten..?

Het is toch gewoon het zelfde principe? Alleen 'schud' hij niet. Maar ik heb wel een polijst machine alleen vind ik dat ding echt onhandig werken. Het is dan ook maar een ding van de Gamma..

En ik woon in Blitterswijck. Maar dat zet ik niet zo zichtbaar op het internet vandaar dat ik Venray heb ingevuld. Even meeten is dus mogelijk alleen heb ik nog geen rijbewijs dus ik kan niet zomaar even ergens heen komen. ;)

@ H@RM:

Oke, zoiets dacht ik al. Maakt het veel uit dan wat voor pad je gebruikt? En ik heb al Monello Raffini Mezzo Polish, die heb ik ook al gebruikt en werkt perfect. ;)

Vriend van me woont bij je om de hoek (meerlo) dus ik kan evt. wel een keertje aankomen als ik daarheen ga.
Regelen we verder wel via PM :cool

maar om antwoord te geven op je vraag: NIET meer polijsten met een boormachine, en dat gamma-ding ook wegmieteren...!
Polijsten doe je met een POLIJSTmachine, niet met een boormachine...

voorkomen van hologrammen is dus simpel op deze manier... :)_[]

precies wat ik zeg, boormachine is niet gemaakt om te poetsen.
sowieso heb je bijna geen controle over je pad, houding klopt niet, toerentallen zijn vaak te hoog,nabewerken is bijna onmogelijk.

+1 voor ivo's

mezzo is een cutting polijst middel, en is niet geschikt om mee te eindigen,
je moet polijsten altijd afbouwen.

wat is er fout aan een boormachine?
nou de punten die ik zei: pad niet recht op de lak.
ik kan me niet voorstellen dat je een boormachine helemaal gelijk met rechte en gelijkwaardige druk op de lak houd.
plus een boormachine draait vaak sneller dan 1500toeren, wat toch wel een beetje de max is van machinaal poetsen.

ik zeg neem de volgende stappenplannen eens door.

dus er van uit gegaan dat je een hele polijst sessie achter de rug hebt. zouden hologrammen niet mogen.
maar gezien je met een boormachine en mezzo aan de gang bent geweest, snap ik dat je nog niet je gewenste resultaat hebt.

poets machine van de bouwmarkt zou ik proffesioneel weg gooien in de kliko ;)

Bartezzz zei:
dus er van uit gegaan dat je een hele polijst sessie achter de rug hebt. zouden hologrammen niet mogen
Juist wel !
1 - Totaal verkeerde machine
2 - Verkeerd gebruik van de machine

Maar ook al zou alles zou goed gaan dan nog bestaat de kans dat je niet hologram vrij eindigt ( kunnen er niet veel )
Enige wat je kan doen is met een DAPje er nogmaals overheen gaan .... problem solved :)