• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe Interpreteren lakmeting NexPTG

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
826
125
Ik weet niet in welk deel van het forum ik dit moet posten dus verplaats het graag als het ergens anders thuis hoort :)

In het kader beter worden als detailer heb ik een lakdiktemeter aangeschaft. Nu werkt het gebruiken wel, echter vraag ik me af hoe ik een rapport het beste kan interpreteren.

Normaliter zou ik ongeveer uit gaan van het verschil tussen binnen en buitenmetingen als een soort van velig gebied.

Wie o wie kan mij de wijsheid hierover bijbrengen als je naar dit rapport kijkt?
Hoe kijk jij er naar?
Wat zijn de punten waar je op let, of waar er alarmbellen rinkelen.

De Achterbumpers kon ik niet meten ivm kunststof gok ik, ookal zit er lak op, motorruimte geskipt, ik wil de lens niet vies maken haha.

Alvast bedankt!

Dit zijn de resultaten:
IMG_1138.png

IMG_1139.png

IMG_1140.png
 
Mijn 2 jaar oude werkbus heeft maximale waarde’s van 124. (Nooit gepolijst).
Mijn X3 van 2015 heeft rondom waarde’s rond de 225. (Waarschijnlijk nooit gepolijst tot deze van mij is geworden).
Merk en jaartal kan dus een hoop schelen.
 
Ik heb het vermoeden dat de bmw inderdaad een keer (stevig) onder handen is genomen? Hij zag er namelijk best strak uit toen ik hem 3 jaar terug kocht. Ik heb hem zelf nog niet gepolijst behalve de motorkap 1x met Menzerna cutforce pro.
Maarja, wie weet wat vorige eigenaren er allemaal mee uitgespookt hebben :)
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai en AndyVR