• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik dit behandelen?

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
325
85
Ik weet even niet helemaal goed wat ik met een bepaald deel van mijn auto aan moet.

Het gaat kom het zwart/grijze deel onder de spoiler.

IMG_5684.webp

Op deze foto ook te zien vanaf bovenaf.

IMG_5708.webp

Dit is eigenlijk een stukje matte lak. Volgens mij hoort het eigenlijk satijn zwart te zijn.

Gezien het lak is, zou je er toch iets mee moeten kunnen.

Ik zat zelf te denken:

Kleien mag denk ik geen probleem zijn?
Megs Step 1 / Scrats-X, heeft dat zin?
Megs Step 2, heeft dat zin?
Wax, neem aan dat dat geen probleem is.

Ik ben benieuwd naar jullie mening ;)

Mijn A2 is voorzien van een matzwart dak en andere matzwarte accenten. Kleien/reinigen/waxen doe ik wel, polijsten niet. Ben bang dat het gaat glimmen. Dus ja, je kunt gewoon deze dingen doen.

Er zitten ook wat krasjes e.d. op, dus vandaar dat ik graag met iets extra's aan de gang ga ;)

Ik denk ook dat de kleur vervaagd is over de jaren, het is nu grijs achtig, volgens mij hoor het zwarter te zijn.

waxen moet je iets matzwart toch niet? Daar gaat het net van blinken, toch? Wassen, kleien endergelijke kan wel denk ik zo.

Als de originele matheid het gevolg is van een grof oppervlak zou ik niet polijsten.
Net als Rodders aangeeft, dan gaat het glimmen.

Overigens heeft lancia net een matzwarte geintroduceerd.
Ik verwacht een crime om te detailen :weetniet

Hans