• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wagen veel swirls - enkel AF rejuvenate?

Ik had bij het polijsten van de wagen bij de polishing pasta last dat deze vrij snel opdroogde en moeilijk te buffen was van de panelen. Het was dus constant goed opletten dat de pad mooi vochtig was (prime pad) en ik per "beurt" niet te veel passes maakte.

Wat kan me helpen om het buffen eenvoudiger te maken als er toch sneller wat polijstresidu blijft hangen? Zijn er producten die hiervoor specifiek bestemd zijn? Moet ik dan een soort ontvetter gebruiken,.. iets anders om erop te sprayen zodat het residu beter en volledig loskomt?
 
Ik denk dat je niet moet dweilen met de kraan open, maar de kraan dicht moet draaien. ;)

Er gaat iets niet lekker als het polijstmiddel niet goed kunt afnemen. Kijk dus eerst naar dit probleem.

- Welke combi gebruik je? (Machine/pad/polijstmiddel)
- Hoeveel polijstmiddel?
Hoe groot is je werkvlak?
- Hoelang doe je erover om je polijstmiddel af te breken?

Het klinkt alsof je het polijstmiddel niet goed doorwerkt, misschien i.c.m. een te natte pad. (Klonteren/smeren)
 
Hierbij wat antwoorden:
- machine is een dap 900
- polijstmiddel is de stap 2 van auto finesse revitalise in combinatie met de gele pad (polishing step)
- toerental dap is 4 a 5 om in te werken
- ik doe telkens stukken van ongeveer 40x40cm
-steeds ongeveer 2 bolletjes polijstmiddel ter grootte van een erwt. Als ik zie dat de pad verzadigd dreigt te raken was ik deze uit en droog ik hem al draaiend in een emmer. Tussendoor reinig ik deze sowieso met een gepaste borstel.
- ik besproei deze tijdens gebruik regelmatig met pad prime, het is zeker niet zo dat de pad erg nat is
-per stukje doe ik ongeveer 4 passes en is misschien 1 min per stuk, langer dreigt de boel gelijk aan te koeken.

Mijn ervaring is dat stap 1 en 3 veel makkelijker verwerken en ik deze problemen daar niet heb.