• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik het best waxresten verwijderen tussen naden en kieren?

• Topicstarter Topicstarter bs
  • Startdatum Startdatum

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
hallo,

Ik heb gehoord als je je auto hebt gepolijst dat je dan het beste de auto kan wassen/ IPA kan gebruiken om het residu te verwijderen [ kiertjes, sleuven enz.]

Maar hoe zit dat met een wax??
Want ik wil hem niet graag wassen, omdat ik die wetlook glans lang wil behouden.

iemand tips!!

Hoe bedoel je dat precies?
Wanneer je met IPA de polijstresten verwijdert, doe je dit VOOR je de wax opbrengt. En na het polijsten is er toch al niets meer aanwezig van de wax die er hiervoor op zat ;)

Als je je zorgen maakt om de wetlook van de auto en dat je die wellicht kwijtraakt door te waxen, maak je geen zorgen. Een goeie wax zal deze alleen maar verbeteren en zorgen dat hij behouden blijft!

na polijsten: IPA/Wassen
na waxen: blijven er witte restanten over in de kiertjes enz. Hoe krijg ik dit weg?

Eerst deed ik het altijd met een applicatorpad dat gaf veel waxresten, maar nu met de DAP is dat een stuk minder geworden.

Blamm: ik vind dat het met een puntje van een doek lang duurt en ook best moeilijk is om tussen kiertjes te komen. Heb je misschien nog een andere oplossing??

bedankt

Als je het echt mooi wilt hebben: Meguiars Re-usable Detailing Swabs of wattenstaafjes natuurlijk

Minder wax gebruiken / dunner aanbrengen. Met polijstmiddel wil ik het probleem nog wel eens hebben, maar met waxen eigenlijk nooit. Heb je het toch, dan inderdaad met een doek de restanten verwijderen.

Je blijft het denk toch wel houden dat je achteraf bezig bent om resten te verwijderen......als ik met een handpad over een kier heen beweeg blijft er ongetwijfeld wat achter.

Hey,
Ik denk dat ik de vraag wel snap, enfin 1e poging:je hebt na weet ik welke bewerking ook ,nog last van witte streepjes aan de kieren en naden,je krijgt deze bijna of niet weg.
Ik neem dan een borsteltje van mothers(ff kijken in de shop!!:lol )en kan dan zonder moeite alle wit wegvegen!!Deze borsteltjes zijn per 2 te koop en maken geen krassen!!
groeten danny

Dat dacht ook! Het lijkt wel of het dezelfde borsteltjes zijn als waarmee je soms afwast als je geen vaatwasmachine hebt. Ik denk dat ik het kwastjes ga proberen, want detailing sticks vind ik te duur.

Toch bedankt voor de tip!

Wattenstaafjes proberen ipv de detailing sticks:-)^ , de sticks zullen vast beter zijn, maar een staafje is een goed en goedkoop alternatief.

5 miljoen wattenstaafjes in een doosje wat 3x niks kost, gewoon snel gebruiken/weggooien/nieuwe pakken etc .... zelf ook en pluizen doen ze pas als te lang doorgaat of blijft hangen achter scherp iets

Ik gebruik zelf de DJ detail-sticks en ben erg te spreken over deze sticks. Met name de lange sticks met platte kop, deze komen goed tussen de naden en nemen goed af.

Bij de volgende bestelling de sticks van Meg's eens proberen.

Greetz Rob aka Vadebo

deze.....:cool

super handig,en anders wattestaffie's
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Detailing_Sticks_SNDS60P_101572

En bij grotere kieren enz. gewoon een borstel gebruiken toch?
Ik heb zelf nog wel een hoop wattenstaafjes, ik denk trouwens dat iedereen wel een pakje heeft. Zo blijkt het maar weer dat er met de `gewone' huis-tuin en keukmiddeltjes toch soms nog resultaat behaald kan worden. Zo heb ik ergens gelezen dat je met pindakaas je trims die volzaten met polish resten waar helemaal schoon krijgt, wie komt daar nou toch op.