• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik het beste de deursponningen schoonmaken?

gerardz

Detailing rookie
27 mei 2019
3
15
Wat ik mij afvroeg heb hier overal al wat gezocht maar niet gevonden wat ik zoek.
Als ik mijn auto was hoe doen jullie dat bij de deuren en achterklep want als ik de auto gewassen heb blijft dat vies gaat om binnenkant als ze dus geopend zijn.
Zijn er hier voorbeelden van hoe dat het best gedaan kan worden en evt tips.
 
Sprayfles met verdunde APC en dan een langharige kwast en masseren maar.
Zorg dat wanneer de kwast metalen delen heeft, je deze eerst af plakt met tape om beschadigingen te voorkomen. (Niet aan de kwast, maar aan je auto).
 
  • Leuk
Reactions: gerardz
Bedankt voor je reactie en als ik dat gedaan heb hoe spoel je dat schoon zonder in de auto te spuiten.
Elke auto is zo ontworpen dat water wat bij de achterklep beland gewoon weg kan lopen.
Dit klusje moet je doen voordat je je auto gaat wassen ,dan afspoelen en dan gaan wassen. Evt restanten met een voorzichtig wegspoelen of sprayen.
 
Sponningen best eens apart aanpakken voor je de wagen wast. Zoals al aangegeven hier: APC met een borstel, eventueel erover gaan erna met een mitt met shampoo. Daarna rustig afspoelen. Eens proper neem ik ze altijd eens mee tijdens de wasbeurt.
 
Verschilt voor mij per model auto. Bij mijn Clio worden de deursponning bijvoorbeeld snel vies, dus die neem ik gewoon mee in het wasproces als laatste stap. Dan doe ik dus de deur open en ga ik er met een mitt overheen om het schoon te maken.

Bij de Audi van mijn vader worden die delen veel minder snel vies doordat er een extra laag rubbers is gemonteerd aan de randen van de portieren. Omdat het daar achter dus niet zo vies wordt neem ik die delen bij het drogen mee met wat Gyeon Cure of een andere spraywax.
 
Ik blijf zeggen: Met gezond verstand. ;)

Alles met beleid, dus ook met een tuinslang is het mogelijk. Een fles water, een gietertje, een emmertje, etc etc.