• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik oxidatie en swirls het beste aanpakken

cavemania

Detailing trainee
26 mei 2011
154
47
De topictitel zegt het al. Ik heb een vraag gekregen om binnenkort een auto te gaan behandelen.

De lak is er erg slecht aan toe, geoxideerd en veel swirls.

IMAG0354.webp


IMAG0355.webp


Heb al even getest met een redelijke combi, oranje pad met SSR2.5 op een DAP900. Ik ben echter bang dat ik de swirls er niet goed uit zal krijgen of dat ik door de lak zal gaan.

Excuses voor de slechte foto's, foto's van m'n mobiel

Het gaat trouwens om een Volvo S40
 
Nu doe ik dit zelf ook nog niet zo lang , maar je moet je geen zorgen maken dat je met je Dap door de lak heen gaat .
En gewoon een testspotje doen en dan kom je er wel uit . ;)
 
Tja de testspot heb ik al gedaan met de DAP met oranje pad met SSR2.5 en de swirls op de eerste foto zitten er nog na de behandeling.

Eigenlijk wil ik wel met de rotary op deze auto aan de slag maar heb hier eigenlijk geen ervaring mee.

Tips en trucs zouden dus welkom zijn :-D
 
Hallo ,

Heb je ook monello polijstmiddelen , die zijn volgens mij beter voor harde lakken en dus ook voor diepere swirls/krassen zou ik dan denken ??

Plak eens echt een stuk af van 40x40 cm en doe bvb 2 keer een hit met je grofste combo, en vooral ....traag werken :-b

(of een beetje "druk" extra geven ,maar niet overdrijven natuurlijk ivm je pads)

Succes!

Danny
 
Dat ga ik dan maar eens proberen. Ik heb als zwaarste de Monello Raffini Mezzo. Misschien moet ik dan de Inizio Forza er maar eens bij bestellen. Deze combineren met de groene heavy cutting pad.
 
Zou de rotary maar laten voor wat het is gezien je geen ervaring hebt en om dan meteen op andermans auto te gaan proberen lijkt mij niet de beste stap.
Door de lak met een DAP zal idd niet zo snel gebeuren. De Forza is een goede uitbreiding, je kan kijken hoever je komt met de groene en anders gewoon opschalen naar de oranje etcetc
Langzaam aan en stukje bij beetje je werk bekoekegluren voor je verder gaat.
Pad elke keer wel op tijd schoonmaken anders werk je met een vuile pad en dat schiet weer niet op
Uiteraard daarna wel weer netjes afbouwen naar mezzo+wit en dan finale+zwart/lichtgroen blablabla
 
Als ik met de rotary aan de gang ga op deze auto is het zeker met een ervaren iemand er bij. De swirls kan ik eventueel ook wegpolijsten met de DAP met de Forza?
 
grandscenicman zei:
Plak eens echt een stuk af van 40x40 cm en doe bvb 2 keer een hit met je grofste combo, en vooral ....traag werken :-b

:no NIET afplakken! Wellicht herinner je het topic van Patrick nog over de 50/50 dat als je pech hebt de lijn waar de tape zat zichtbaar blijft. Dat geld ook voor afplakken van een testspot.

Deze dus: Klik
 
Nog even een vraagje
Gaat het hier over een Volvo met blanke lak of zonder?

Indien zonder blanke lak (dus de pads worden paars): opgelet,
dit kan een zachte lak zijn!

Ik meld dit even omdat wij een v40 in die kleur hebben die echt heel zachte lak heeft (kleurnaam: "Blackberry"),
maar ook een grijze v40 die dan weer super-harde lak heeft...
Dus Volvo is niet altijd harde lak!

Grts
Bavo
 
Het is er inderdaad een zonder blanke lak. Ik had inderdaad ook al het idee dat de lak erg zacht is aangezien er vrij diepe swirls in zitten.

Bedankt in ieder geval voor de tip :thumb:
 
Hallo ,

Heb vandaag een A3 gepolijst en moet eerlijk toegeven dat ik met inizio en de gele pad(5/5) er niet kwam om de auto swirlvrij te krijgen.

Er waren ook veel diepere swirls in de lak en vooral deze waren hardnekkig.

Ik ga ff neuzen in de shop en er eens over nadenken om misschien toch een rotary met de tijd aan tijd schaffen , ik vermoed dat

ik er wel mee om kan (heb veel ervaring met fineer te schuren en als je dat kan ,ben je al op goede weg denk ik maar :-b )

Heb nogal veel gevoel in mijn handen en weet (meestal :ja ) wel op tijd te stoppen.

Zal ook maar ff wat fimpjes gaan bekijken waar iedereen zo'n killer op de lak loslaat , lukt mij ook wel .

Danny
 
Heel graag gedaan!

De onze zag er ook echt niet uit toen we hem kochten,
maar het resultaat dat je (vrij makkelijk) kan bereiken is echt enorm!
(toch zeker t.o.v. onze grijze)

Veel succes ermee!
 
Ik moet eerst nog zien dat de eigenaar bij me komt. Ik heb de testspot gedaan en hij was al verbaasd over het resultaat. Echter de auto moest zoveel onderhoud hebben voor hij door de APK kwam dat hij er niet nog meer geld aan wil besteden. Het wordt nu verplaatst naar volgend jaar waarschijnlijk. Maar goed heb ik dan ook nog wat doen :-)
 
davotje zei:
Nog even een vraagje
Gaat het hier over een Volvo met blanke lak of zonder?

Indien zonder blanke lak (dus de pads worden paars): opgelet,
dit kan een zachte lak zijn!

Ik meld dit even omdat wij een v40 in die kleur hebben die echt heel zachte lak heeft (kleurnaam: "Blackberry"),
maar ook een grijze v40 die dan weer super-harde lak heeft...
Dus Volvo is niet altijd harde lak!

Grts
Bavo


Ik heb destijds een V70 gedaan (zilver metallic) deze had ook geen harde lak. Was meer medium zeg maar, had met Mezzo op wit bijna alle swirls weg. Even afbouwen met Finale op zwart en de wagen was helemaal strak. Show off staat hier wel ergens op het forum.

ALTIJD een testspot maken!