• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kleine ergernis met drogen op te lossen?

Lexy

Detailing addict
2 nov 2022
139
68
68
Utrechtse Heuvelrug
Gister heb ik mijn lexus gewassen. En , op basis van eerdere ervaring, wat extra aandacht besteed aan het water dat na het drogen nog langs en uit kiertjes over de net gedroogde auto loopt. Ik dacht het allemaal goed gedroogd te hebben. Nu heb ik daarna een ritje gemaakt en vanmorgen zag ik dat er toch nog , agv de rijwind, water straatjes over de lak gegleden zijn en opgedroogd. :(
Nu heb ik al wat gelezen dat sommige er een carblower , compressor of bladblazer voor gebruiken, om dat laatste water tussen de kieren weg te blazen. Nu lijkt me een compressor of bladblazer wat link ivm rommel dat er mee kan komen. En een carblower is me iets te prijzig.
Ik dacht nu eens te gaan proberen met de bandencompressor uit het lekreparatiesetje dat bij de auto zit. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
De Monello Maestro, heb ook zo hekel aan die druppels en water straaltjes.
Heb toen een Maestro gekocht en word bij iedere wasbeurt gebruikt, warme lucht blaast de auto zo geheel droog.
 
Tja, dat ding is wel aardig aan de prijs. Vandaar dat ik vooralsnog zoek naar een goedkopere oplossing.
Wellicht de haardroger van mijn vrouw, mss nog een optie?

Gebruik je die Monello ook om de hele auto te drogen, ipv met een mv doek?

Ik heb nog even een youtube-je bekeken, met de werking van de monello. Tja, dat is het wel hé!
Ik denk dat ie er wel gaat komen. Even laten inwerken! ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja, het is ook een kwestie van accepteren dat er soms nog wel eens wat uit een kiertje kan lopen en dat je dat even na moet lopen.

Meestal zet ik na het wassen vaak alles even een keer open, dan heb je de handvaten van de deuren een keer open gehad en komt daar vaak al wat water uit vrij. De kofferbak, wat dan langs de spijlen weer zorgt dat er water over je achterbumper loopt etc.

Daarna rijd ik meestal even snel een keer hierover een 80 weg, daarmee vliegt op een gecoate auto ook echt de druppels er vanaf.
Daarna droog ik de auto nog waar nodig met een droogdoek en goed de dorpels en deurranden droog maken. Daarna loop ik dan als laatst de plekken waar het water uit de kieren kan komen na zoals de lampen, deuren, spiegels, Logo's en handvaten. Op de wat lastige plekken is blazen met je mond ook gewoon nog een optie ;)!
Al heb je tegenwoordig ook mooie en best krachige air dusters op accu, voor uitblazen van kieren echt een prima middel om de druppels eruit te blazen, je moet er denk ik niet heel je auto mee willen drogen ;)



1200x1088.jpg
 
Ik heb hier bij de bouwmarkt een klein formaat blower gekocht, ideaal om even de spiegels en handvaten en dergelijke groot te blazen. M’n auto staat ook in de coating dus het parels er op die manier mooi vanaf. Soort mini bladblazer zeg maar
 
  • Leuk
Reactions: Josie en Lexy
Same, heb er dus laatst eentje van dewalt gekocht, zo’n handmodel. Werkt beter dan perslucht voor die lastige plekken als deursponningen
 
  • Leuk
Reactions: Lexy
Ik heb hier bij de bouwmarkt een klein formaat blower gekocht, ideaal om even de spiegels en handvaten en dergelijke groot te blazen. M’n auto staat ook in de coating dus het parels er op die manier mooi vanaf. Soort mini bladblazer zeg maar
Als ik vragen mag….
Welke is het?
 
Ik weet niet of je powertools hebt van Bosch of makita oid, maar die hebben vaak ook wel een blowertje op accu. Ik heb er zelf een van Stihl (BGA57), vrij grote jonge, maar een maatje van mij heeft pas geleden een van Makita. Een Makita UB100DZ dacht ik? Werkt meer dan prima!
 
Andere optie is dat je de auto naspoelt met kalkvrij water, dat kun je bijvoorbeeld doen door voor het naspoelen even een filter tussen de slang te plaatsen (als je thuis werkt, bij wasbox gaat dat helaas niet).

0ppm.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Boszna en Josie
Ik zie dat in elk geval de 0.0 ppm versies pas over een week of 6 weer in de shop verkrijgbaar zijn, maar ik heb er een paar jaar terug 1 gekocht, (volgens mij iets van 40 euro ofzo) toen de extra grote versies er nog niet waren, en werkt nog steeds prima. Ik gebruik 'm wel alleen voor het napoelen en alleen onder omstandigheden zoals vandaag, in de winterperiode als het niet snel droogt spoel ik na zonder filter.
 
@Cordoba
bedankt, ik dacht misschien voor €100 zo blower kopen, helaas gaat het niet worden, een Monello maestro zou prachtig zijn, helaas mijn budget is beperkt
Als je al bestaand accu gereedschap hebt kun je de accu weer uitsparen, anders gewoon even rustig doorsparen en dan kijken naar een maestro of andere blower. Ik gebruik hem niet eens altijd
 
  • Leuk
Reactions: Josie
@Josie
Een paar jaar geleden zat ik ook met zo'n wens. Iets om de auto sneller te kunnen drogen wat ook in de wasbox bruikbaar is. Ik kwam toen uit op een bladblazer op accu en heb eentje van Powerplus toen voor 140 euro kunnen kopen (bij Coolblue gevonden). Nu, zo'n 2.5 jaar later doet hij het nog perfect. Ik krijg de auto niet 100% droog zonder heel uitgebreid te blazen maar zo'n 90% van het water is zo weg en dan hoef ik maar even na te lopen met een detailer om alles droog en vlekvrij te krijgen.
Als je zoiets zoekt zou ik die kant op gaan. Voor mij was een blower zowel qua budget als nut (bij de wasbox had ik daar niets aan) niet handig.
 
  • Leuk
Reactions: Josie en Zoranurai