• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Na een klein jaartje de voorbije week nog eens een wagen van begin tot einde onder handen genomen (afzonderlijke thread komt er dit weekend aan) dus zit nog vrij vers in mijn geheugen:

• Interieur: +- 6 uur (alle voorwerpen netjes eruit halen, interieur zelf stofzuigen, alle vinyl reinigen, vloer/koffermatten met fabric cleaner, zetels reinigen)
  • Wielen + wielkasten: 2u (indien ze op de wagen blijven, als ik het voor het zeggen heb haal ik ze ervan en vul ik hier gemakkelijk een dagje mee)
  • Wassen + decon: 4 uur
  • Kleien: 1 uur
  • Polijsten: ongeveer 2,5 dagen dus neem iets van 20 uur (inclusief aftapen, vinden van de juiste combo, vechten met sierlijsten en B-stijlen in pianolak, bepaalde plekken die er erg aan toe zijn en dus meer werk nodig hebben, logo’s/grills/uitlaten “vingerpolijsten”)
  • Ontvetten met prep + aanbrengen wax: 3u (mag nog 1-2u bij ingeval van coating, want checken op high spots)
  • Ruiten + alles nog eens een paar keer nalopen met een tandenstoker: 1u

Als ik alles optel kom ik dus aan een kleine werkweek…  :joy:

Ik doe dit natuurlijk wel enkel met mijn eigen wagen, of die van familie/kennissen die bvb op reis zijn en de wagen een tijdje kunnen missen.

Geen idee hoe mensen “full details” doen op een weekend, ofwel ben ik gewoon een gigantische slak, dat kan ook.