• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe lang moet mothers Sealer & Glaze & Carnauba Wax Curen?

dborneman

Detailing rookie
24 jun 2011
10
0
Ik heb inmiddels mijn auto al meerdere malen gewassen met mijn aangeschafte spullen bij Carclean.com, maar vandaag wil ik ook step 2 & step 3 (sealen & glazen en de carnauba wax) gaan uitproberen. Het gaat om een nieuwe auto vandaar dat ik de klei en step 1 nog even in de verpakking laat.

Het is voor mij de aller eerste keer dat ik iets dergelijks doe dus vandaar nog even voor de zekerheid de controle vraag: doe ik dit op deze wijze goed?

Aanbrengen Sealer & Glaze met applicator (slechts een gedeelte bv. motorkap)
10 min wachten met me vinger een veeg maken om te kijken of het goed is ingetrokken.
Uitwrijven met een doek

Voor de wax idem dito.

Doe de swipetest en je weet of een product lang genoeg gecured heeft.

Meguiars Deep Crystal Step 2 moet je N I E T laten curen, dit is een polish. Aanbrengen en afnemen.

Niet laten curen:
- polijstmiddelen

Wel laten curen:
- alles behalve polijstmiddelen (en in dit geval de DC Step 2)

:-d

Ik zou wel stap 1 en het kleien doen ondanks het een (gloed) nieuwe auto is. Deze kan best een lange tijd op het parkeerterrein bij de fabriek en/of op de boot hebben gestaan en heeft dus invloed van buitenaf gehad.

Nee, je hebt het verkeerd begrepen. Producten zoals cleaners en glazes hoeven niet te curen, dus geen swipetest nodig. Alleen bij waxen en sealants de swiptest doen.