• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe merk je of de waxlaag nog oké is?

miikey

Detailing rookie
4 mei 2010
107
0
simpele vraag maar vraag het me al een tijdje af. hoe zie of merk je dat de waxlaag niet meer oke is? beading en sheeting heb je na het wassen namelijk altijd wel of er nu een wax op zit of niet.

Als je beading afneemt of er niet meer is, dan is je waxlaag aan zijn einde. Sheeting heb je na het wassen, beading is dan afkomstig van je waxlaag, tenzij je een shampoo met wax gebruikt. Als de druppels van de beading mooi rond zijn, dan is de laag nog intact, beginnen ze grillig te worden dan is de waxlaag minder aan het worden.

raar maar waar na het wassen met wolfgang autobath of btbm heb ik op een auto waar geen wax op zit na het wassen wel beading. niet hele ronde druppels maar van die grillige idd. vandaar ook mijn vraag hoe je dus kan testen of je waxlaag nog oke is