• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe met hard water omgaan (zonder een ontharder te gebruiken)?

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
50
Mijn probleem is dat bij ons in de regio veel kalk in het water zit . Ik kan natuurlijk weer een ontkalker kopen maar hoe lossen jullie dat op zonder ontkalker ?

Hier ook last van een flinke hoeveelheid kalk in het water, maar ik zorg dat ik de auto altijd snel afdroog na het wassen. Als de wagen goed in de wax staat gaat dat makkelijk. Mocht het minder goed gaan dan loop ik de auto gewoon na met last touch.

En zonder ontkalker:

Goede shampoo onthardt het water. Na het naspoelen in de schaduw afdrogen en daarna meteen met een detailerspray helemaal nalopen.

Beste Tim bij deze heb ik een bestelling weg gedaan , hierin staat ook de waterontharder.
ps, in de shop staat de ontharder wel op groene voorraad en in de order staat deze weer op rood. ????????:cool

nicknameless zei:
Volgens mij was de Meguiars NXT Car Wash shampoo een van de weinige waar een 'kalkoplosser' inzit
Dat dacht ik ook en dat vind ik dan persoonlijk ook de minste leuke shampoo om mee te werken. Van meguiars zelf ben ik zeer tevreden over de gold class en anders de dodo shampoo's.