• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe onderhoud ik het best mijn auto die met Wax oil is behandeld? Welke shampoo bijvoorbeeld?

gcvanwerd

Detailing rookie
9 sep 2009
71
0
Goedemiddag allemaal.

Vrienden van ons hebben een nieuwe auto die een Wax-oil behandeling gehad heeft. Omdat ze van mij weten dat ik altijd bezig ben met mijn auto was hun vraag hoe zij het beste hun nieuwe auto kunnen bijhouden. Welke shampoo kan ik ze aanraden ivm. die wax-oil laag ??
Ik dacht dat de soft- wash gel van Meguiars in de richting kwam of heb ik het mis ??
Verder is het misschien niet nodig de auto voorlopig te poetsen . Graag jullie mening.:)^

Mvg:Gerrit.
 
Er staat hier genoeg op de site geschreven over wax-oil.
Officieel moet je geloof ik de speciale wax-oil shampoo gebruiken.

Mijn eigen ervaring met een wax-oil behandeling is dat het na een paar keer goed wassen toch al weg is en dat ik het nooit weer laat doen .
Is gewoon jammer van het geld (kun je beter een goede wax en poets spullen van kopen!)
Gewoon de auto een keer goed aanpakken en een goede wax en of sealant aanbrengen .
Heb je veel meer plezier van!:ja
 
-Ja wassen moet, maar met speciale shampoo van wax-oil
-Voor de garantie die zij geven moet je hem 1 x per jaar door hun laten poetsen/behandelen

- Koste mij € 375,00 en na enkele maanden geen resultaat meer.

-Advies: Zonde van het geld, je krijgt wel mooie stickers en een garantie certificaat waar je niets aan hebt....!


gr
 
Die stickertjes kun je zelf ook maken en gewoon Poorboys world EX-p opzetten en € 375,- incasseren.:grinning: :-" Mensen schijnen nogal helemaal opgewonden te worden van deze stickers. Er staat een vergelijking tussen wax-oil en Poorboys EX-P op deze forum (effe zoeken). Dat moet je ze effe laten lezen.rofl Maar om je vraag te beantwoorden een gewone ph neutrale shampoo voldoet.
 
Zoals gezegd; jammer van het geld voor een dergelijke behandeling. Een neutrale shampoo volstaat Dodo Juice Born to be Mild, Monello Lavare, Auto Finesse Lather etc. etc.
 
Zoals al door anderen aangegeven: er staat een heel mooi filmpje op de site met een vergelijking tussen Wax Oyl en Poorbooy's World EXP, waar de EXP overduidelijk als winnaar uitkomt, zowel qua standtijd als qua effect.
 
Heren , bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga hun gewoon een neutrale shampoo aanbevelen. En die Wax-oil shit is dus allemaal onzin.
 
Onzin in die zin dat wat er beloofd wordt noet nagekomen kan worden. De WaxOyl laag, mits goed aangebracht, heeft een bepaalde standtijd. Deze wordt elke keer verlengd doordat de speciale shampoo van WaxOyl en detailspray van WaxOyl gebruikt dient te worden. Zo kun je wel een jaar of drie volmaken. Je zou ook een laag Dodo Juice wax kunnen aanbrengen, wassen met Sour Power (bevat "oppeppende middelen" ) en bijhouden met Red Mist Tropical, heb ik ook een standtijd van drie jaar. ;)
 
persoonlijk gezien geeft wax olie meer ellende dan voordelen.
zal het ook nooit gebruiken dan wel aan bevellen eerder hard afraden :ja
 
Mwoah, toch heeft Wax-Oyl een (klein) voordeel bij eventuele verkoop....

Als je aan kunt tonen dat de auto een Wax-Oyl behandeling heeft gehad incl certificaat dan zijn potentiële kopers sneller geneigd om te denken dat de auto goed behandeld is en extra glanst. Met relatief onbekende producten als Ex-P heb je dit minder.

Ik heb ook nog nergens een review gevonden dat het een slecht product is, je wordt alleen erg gefopt met de standtijd....
 
De standtijd en de prijs zijn uit verhouding inderdaad. De sealant zelf is redelijk en ook makkelijk zelf aan te brengen.

Die meerwaarde geloof ik niet zo. Als je je auto met het 5-stappen-plan behandelt, ziet hij er beter uit dan met een Waxoyl behandeling die 3 jaar daarvoor is aangebracht.

Je kunt nog beter het forum laten zien aan de koper. ;)
 
Het nadeel van Waxoyl vind ik ook dat het spul wit is. Bij elke steenslagpuntje of randje blijft het hangen en het is erg lastig om het daaruit te buffen.