• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe pak ik steenslag op motorkap en bumper aan?

Ik zie een hoop vuil op de oppervlakte zitten. Dat moet eerst weg, o.a. door goed wassen, evt insecten resten laten weken en daarna kleien (wat overigens goedkoper is dan de Langka set ;) ). Maak daarna nog een foto zodat we het beter kunnen bepalen.
 
Denk persoonlijk dat je met kleien al heel veel vuil wat op de lak zit kunt verwijderen. En daar nog eens gaat kijken hoe erg daarna nog de eventuele lakbeschadigen zijn.

Geloof de detail experts maar die hier op het forum zitten. Ik zelf ben nog maar een beginner.
 
Aanvullend aan DBKM, kleien idd. Je ziet op foto 2 veel vliegenlijkjes zitten, maar ook marring! Is er een keer met een ruwe spons of panty over de lak heen gegaan? Een goede polijstbeurt en je auto ziet er voor gelijk beter uit. En de witte steenslag plekjes die op de auto te zien zijn, dat heeft zo'n beetje iedere auto wel die op de snelweg komt. Mijn auto is een maand geleden gespoten, en heeft al kleine/miniscule steenslag plekjes.
 
276159 zei:
Je ziet op foto 2 veel vliegenlijkjes zitten, maar ook marring! Is er een keer met een ruwe spons of panty over de lak heen gegaan?

Lijkt er meer op alsof er wat te ruw is geprobeerd de rotzooi van de lak af te krijgen. Teveel zitten boenen/te hard gewreven denk ik...:s
 
Ik kan de marring zo 1-2-3 ook niet ontdekken. Ik zie wel veel fijne krasjes zitten, maar die zitten ook op de bumper. M.i. gewoon door zand, wasstraten etc gedurende de leeftijd van de auto. Ik zi een paar grote krassen op foto 2 (rechter buitenspiegel) welke ook zouden kunnen komen van mensen die langs de auto lopen en bijvoorbeeld met een jas, tas of riem tegen de spiegelkap aankomen.
 
Als je met de langka set aan de gang wil moet je toch eerst kleien om het vuil weg te halen.

Kijk na het kleien nog eens, is het je dan echt nog een doorn in het oog kun je altijd nog de set aanschaffen.
Maar vraag jezelf wel af of je het geduld er voor hebt.

En steenslag is een terugkomend iets op elke motorkap hoe voorzichtig je ook rijd.
 
ik had hem niet gewassen toen het heel vies was besloot ik hem te wassen.
toen ik er water overgooide zag ik helemaal niks, toen ik hem liet drogen kwamen er allemaal van die witte vlekjes te voorschijn.
ik denk zelf dat de lak lichtjes eraf is geschuurd aan de motorkap op de bumper zelf zit er denk wel wat steenslag op, maar ik wil nog niet veel zeggen omdat ik zelf niet zoveel verstand van heb.:ja

dus volgens jullie moet ik hem eerst grondig gaan cleanen? wat voor producten kunnen jullie me allemaal aangeven zodat hij gaat glimmen?,^^
 
Als een auto nat is dan glimt tie altijd het hardst, dat noemen ze nou wetlook :D

Voor het cleanen van de auto, zou ik je aanraden dit door te lezen:
Poetsen met de hand
Poetsen machinaal

Beide zijn goede handleidingen die Xizer heeft geschreven, een waardoor je eindelijk het bos door de bomen ziet, die je door alle info kwijt bent geraakt.
 
Dat is nou precies het probleem: met een tandenstoker laat je een bobbeltje achter. Met de blob eliminator van Langka verwijder je de opliggende bobbel en dat is het grote voordeel van de Langka set. Mar als je honderden van dergelijke plekjes moet wegwerken, ben je nog wel even bezig.

Op de motorkap van deze rode Leon kun je de blobs goed zien. klik
 
Ik denk, afgaande op foto 2, dat het geen vliegenlijkjes zijn zoals eerder gesuggereert werd maar dat het een vorm van steenslag is. Als dat het geval is moet ik je teleurstellen, je zal zelfs na machinaal polijsten slechts een lichte verbetering boeken!

Probeer het eens met clay en vervolgens met een cleaner zoals de SSR1. Laat je ons wel nog even weten hoe het is afgelopen?
 
Weet je het zeker Benny? De plekjes zijn zo anders dan de anderen, bovendien lijkt het op insectenresten. Enniewee, de enige die hier uitsluitsel over kan geven, is uiteraard saranghaeyo zelf. ;) Voor de rest ben ik het geheel met je eens!
 
Zeker weten doe ik het niet, ik kan me alleen herinneren mijn auto te hebben behandeld met hetzelfde probleem. Ik dacht in eerste instantie ook dat het vliegenlijkjes waren, die er zelfs met kleien niet vanaf wilden. Links naast de koplamp en rechts naast de linker streep tape zie je voor mijn gevoel soortgelijke plekken als door de TS gepost.

IMG_04731.jpg


Deze kant was iets minder erg, de rechterhelft van de kap was erger. Na polijsten helaas helemaal geen resultaat geboekt. Toen aan het sanden geslagen.

IMG_04751.jpg


Toen waren gelukkig de meeste van dit soort plekken weg.

IMG_04761.jpg



Ik ben erg benieuwd of dit echt vliegenresten zijn of echt steenslag, ik hoop dat je het weggewerkt krijgt! ;)
 
Volgens mij heb ik het zelfde probleem als de jouwe. Lijkt net of de lak er heel lichtjes eraf is geschuurd, wrijfde heletijd met me vinger overheen en niks. Heb je hem nog helemaal weg gekregen? Het ziet er egt veel knapper uit! :)
 
Moet ik dan ook eens gaan wetsanden of iets anders? zoals bij bennys post het probleem voor wat ik allemaal nodig heb? Of weet iemand waar ik terecht kan omg tilburg of verder? Hellup nog steeds hetzelfde:(