• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe pak ik steenslag op motorkap en bumper aan?

saranghaeyo

Detailing rookie
21 mei 2009
12
0
Ik heb een tijd geleden me auto nog gewassen, het is een Audi A3 98 model.
Ten eerste dacht ik dat het allemaal vuil was, maar na de rand kreeg ik het niet eraf, en vertelde me vriend dat het hoogst waarschijnlijk steenslag was.

Er zit er vrij veel aan de motorkap en aan het bumper.
Moet ik zelf eerst producten proberen?
Zo ja, waar zou ik moeten beginnen, want ik heb de topic's gelezen maar kom er maar niet uit.
Of weet iemand een goeie voordelig garage, of bij iemand die er kennis van heeft waar ik langs kan die er kan naar kijken omgeving Tilburg?

Ik probeer morgen nog wel foto's te maken.
 
Er is een set van langka, maar als je de motorkap en bumper moet doen is dat wel een pens met werk.
Hoe erg is de steenslag? zie je de primer?
Welke kleur auto gaat het trouwens om?
 
Het steenslag zelf kan je wel goed zien omdat het kleur aubergine paars-achtig is, over de motorkap kan je er wel gewoon gladjes met je handen overgaan dat je geen putjes voelt ofso.
Op de bumper zelf zit er wel wat putjes, het is vrij veel vindt ik zelf, heb volgens mij te dik achter een vrachtwagen gezeten met muziek hardop.
Het liefst zou ik gewoon de vlekken/ steenslag willen verminderen dat je het gewoon veel minder goed kan zien als je er niet met je scherpe ogen mee kijkt, alleen ik weet niet hoe of waar ik bij iemand terecht kan.
 
Als het echt maar een paar plekjes zijn zou je die set kunnen proberen.
Is wel een priegelwerkje als ik dat verslag lees.
Maar als het er echt een boel zijn dan zit er niks anders op dan ermee leren leven of opnieuw laten spuiten.
 
Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik heb enige tijd geleden een review geschreven over de Langka set: klik Ook de miniscuul kleine plekjes (type, wel zichtbaar op donkere lak, echter niet voelbaar) kun je hiermee ook prima doen.

Dit kan je makkelijk zelf, het enige dat je extra nodig hebt, is een lakstift in de juiste kleur. Eenmaal begonnen ga je vanzelf steeds meer plekjes doen. :grinning:
 
ja dat het wel wat zichtbaar is maakt mij niet veel uit, maar liefst niet met scherpe ogen dat je er dik boven op zit.
ik had in de begin ook het eerst in gedachte dat je wel met wat dingen weg kan krijgen of met poleren ofso?
liefst zou ik zelf eerst proberen, tenzij er geen professioneel werk komt kijken.

weet iemand waar anders langs zou kunnen?

anders ga ik me auto morgen wassen en wat foto's plaatsen.$$)
 
Dat hangt uiteraard af van de schadeomvang. De Langka set kost in elk geval minder :D Maar ik ben benieuwd naar de foto's na het wassen, want het is nu nog lastig te bepalen hoe erg het is. ;)
 
haha ja, het liefst zou ik het eerst zelf wil proberen, want ik wil er niet teveel voor uit geven.:p
wil dat het alleen dat het maar veel minder opvalt, daar neem ik dan wel genoegen mee.:grinning:
maarja hoe minder hoe beter.
hoeveel kost zo'n setje langka, kan je het daarmee wel minder zichtbaar maken?

morgen maar gauw foto's maken.:ja
 
Als je het geduld hebt zou ik de langka set kopen.
Ik weet van mezelf dat ik het geduld niet heb om veel steenslag zo aan te pakken.
Tjah wat kost spuiten....
Ruw geschat, voorbumper 200 euro, motorkap en zijschermen deels mee pakken 300 euro.
laat ik het zo zeggen, je bent zo 10 keer zoveel als die langka set kwijt.

En na een half jaar zit er hoe dan ook weer steenslag op.
Met de set kun je hem zelf weer fatsoenlijk maken.
Opnieuw laten spuiten doe je niet nog een keer.
 
De set kost €55 euro, maar is z'n geld meer dan waard. Je moet alleen nog even een lakstift in de juiste kleur regelen.

Kijk voor resultaten in het review topic hierover.
 
Haha ja, als het echt hiermee kan, dan kan ik het wel proberen ja, als het wel een gevalletje steenslag is. Zo'n kleurstift/pot kan je gewoon bij een dealer halen toch? Alleen ik heb er geen ervaring mee het spul. Hoe was het bij jouw? Is het naar jouw genoegen?,^^
 
Een lakstift kan je inderdaad bij de dealer halen.

Ik ben er zeer tevreden over. Het grootste issue is om de lak weer goed op te vulllen voor een mooi glad eindresultaat. De lak is nu weer helemaal zwart, maar er moet nog een extra laagje op, omdat het bij mij nogal diep was. Maar dat ligt aan de schade en lakstift, niet aan de set. Als ik nu rond de auto loop moet ik 3x extra goed kijken waar de steenslag ook alweer zat. Terwijl ik bezig was de 3 grotere plekjes te behandelen (zie review) heb ik ook enkele heel kleine plekjes gedaan. Die zijn nu niet meer zichtbaar. De set werkt makkelijk. Eerst even een testspot uitvoeren, zodat je er ervaring mee krijgt, daarna kan je het gelijk op de auto doen. Ik kan er goed mee overweg, dus fool proof :D
 
oepss sorry dat het zolang duurde maar foto's!:D
gevalletje steenslag? ik kan op motorkap gewoon met me vingers overheen voelt op zich gladjes aan.
bij het bumper zelf zie/voel ik wel wat kleine putjes.
als ik het zo zie is het vrij veel werk?


A3 zo wil ik hem hebben schoon!:ja
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dislike!]-0
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Hmmm .... ik zou eerst even de lak goed schoonmaken, zodat alle insecten resten en ander vuil verwijderd zijn voor een beter beeld. Maar zo tussendoorkijkend zie ik wel heel erg veel kleine plekjes. Monnikenwerk. Daarvoor zou ik het geduld niet hebben, in dat geval zou ik hem naar de spuiter brengen. Let op: als je alleen de voorkant doet, krijg je mogelijk wel kleurverschil tussen de nieuw gespoten delen en de delen die niet gespoten zijn.
 
Ja wat ik daar zie is niet alleen steenslag... Je zou na het wassen eens moeten kleien en/of cleanen.. Volgens mij zijn er dan al aardig wat plekken minder. Dan houd je denk ik alleen nog wat kleine steenslag plekjes over. Maar ziet er niet eens heel erg uit zo..
 
Ja ik had hem ook schoongemaakt bij deze foto's. Nja ook telefoon camera, maar er zit er ook vrij veel van die witte sporen weet niet of het steenslag is maar ik zelf kreeg het niet weg. zou niet weten of het met kleien of dergelijke middelen weg kan verminderen. Ik wil het wel proberen alleen heb der geen ervaring mee.. Helpt langka wel hierbij? Spuiten wil ik het liefst als laatst doen of gewoon laten:(
 
Ik denk dat je inderdaad eerst eens moet gaan kleien en dan nog eens moet kijken. Waarschijnlijk is dan al een groot deel weg als ik het zo zie (vooral die middelste foto)....