Dank Wouter voor je reactie. Overigens het slachtoffer van mijn coating is mijn Tesla model S. Dat scherm van mn MG-A was alleen om een stukje te proberen
Om dit netjes af te ronden hier mijn ervaringen met Gyon One:
Ik heb de Model S in vier stukken gedaan. Buiten op het erf want die auto is te groot voor mn garage en daar staat die MG.
Het was oktober, mooi weer maar ‘s avonds werd het behoorlijk nat door de dauw.
Eerst de hele auto gefoamed en gewassen.
Vervolgens een eerste deel gekleid, afgeplakt en gepolijst. Wat een klus is dat.
Dan dat deel met afwasmiddel afgespoeld.
De ellende is dat je daarna weer alles droog moet zien te krijgen. Ik vind dat een lastige tussenstap.
Dan afnemen met Prep. Klusje, maar niet vervelend.
Dan het aanbrengen van de
Gyeon One zelf: heel eenvoudig.
Ik moest gewoon wat meer gebruiken en dan wijst het zichzelf.
Ik deed een streepje vloeistof op het suede doekje en deed daarmee 1/4 tot 1/2 vierkante meter.
Goed verdelen en direct schoonwrijven met een microvezel doek.
Het resultaat is glans, maar verder eigfenlijk niets.
Het voelt niet glad aan en is ook niet hydrofobisch.
Dat komt pas als je de Cure aanbrengt. Dat is geweldig spul en super eenvoudig aan te brengen (Als de auto droog is).
Ik bracht de Cure pas de volgende ochtend aan nadat de dauw opgedroogd was.
En zo ben ik vier dagen achter elkaar een ruime middag bezig geweest, maar het is ook een enorme bak van een auto.
De coating zorgde er de afgelopene weken voor dat de auto redelijk schoon bleef, maar nu na ruim een maand voor de eerste keer gewassen.
Ik wilde weer Cure opbrengen, maar deed dat terwijl de delen nog niet heel erg droog waren.
Dat geeft een smeerboel met veel strepen. Lang wrijven om het weer op glans te krijgen.
Volgende keer maar eens met wetcoat proberen.
De moraal: al die waarschuwingen over binnen werken, niet nat laten worden en niet te veel One gebruiken want anders strepen enz. zijn vast terecht, maar ik heb tegen bijna alles gezondigd en het is helemaal goed gegaan. Het coaten zelf is piece of cake.
O ja, die suede doekjes moet je inderdaad weggooien want die worden helemaal hard.
De microvezeldoeken heb ik gewoon direct gewassen en zijn wat mij betreft als nieuw.
Ger