• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon One of toch de Pure, 30ml of 50ml?

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
2.090
178
45
Hattem
Ik ben voornemens om mijn Peugeot 108 te gaan voorzien van een coating. De keuze is gevallen om de Gyeon One.
Ik weet niet hoelang we deze auto nog blijven rijden, dus daarom niet de One i.p.v. iets betere Pure.

Nu denk ik als ik de 30ml kit aanschaf dat ik ruim voldoende heb, en wellicht niet eens alle 6 BaldWipes zal gebruiken.

Nu als ik verder nadenk wil ik ook mijn Renault Grand Scenic, (met geheel glazen dak) gaan voorzien van een coating.
Daar kan ik wederom zelfde kitje voor bestellen, als ik te kort kom aan die 30ml heb ik wellicht nog wat van mijn eerste flesje.

Ik twijfel nu om een om de Pure set aan te schaffen, dan de 50ml en daarmee te gaan werken. En dan beide auto's te doen, heb ik wellicht wat extra BaldWipes nodig of het Monello alternatief.

Wie geeft me het duwtje de juiste richting in?
 
Ik heb vorig jaar onze Mercedes C-klasse Estate en Peugeot 108 TOP! (dus met stoffen dak) behandeld met Gyeon One. Ik had nog geen ervaring met een coating en daarom gekozen voor de One. Met 50ml had ik precies genoeg, Op advies van Carclean heb ik gekozen voor Profi Polish doeken (10-pack) en een Gyeon Q2M Suede doek voor de laatste stap.
 
Bedankt voor je waarde volle info @IceT

Ik zou dan ook wel met de 50ml het kunnen proberen. Wat vind je van de One nu je een jaar verder bent?
 
Ik ben zeer tevreden over de One. De auto’s worden minder snel vuil en zijn makkelijker schoon te houden. Door het thuiswerken wordt met de Mercedes heel weinig gereden (circa 15k na opbrengen), dus hier zit de coating nog goed op. De Peugeot rijdt nog wel aardig wat km’s (circa 25k na opbrengen) en daar lijkt de coating nu wat minder te worden.
De auto’s worden wekelijks gewassen met DDJ Btbm of Gyeon Bathe+ en meestal geboost met Gyeon Cure of een vergelijkbaar product.