• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Pure vs Gyeon One

Dylandr

Detailing chief
28 jul 2014
349
100
Amsterdam
Beste forumleden,

Over drie weken is het zover dan rolt mijn gloednieuwe BMW 1 serie van de productieband in Duitsland. Nu heb ik mijn huidige (poule) leaseauto flink verwaarloosd, deze ging gewoon door de wasstraat want dat wordt toch door de baas betaald. Nu ik zometeen mijn eigen samengestelde leaseauto krijg wil ik hem weer heel netjes gaan houden(zover dat gaat met Tata Steel als standplaats).

Nu heb ik bij mijn vorige auto gebruik gemaakt van Nanolex S3id als coating, dit was een prima coating, goed aan te brengen maar naar verloop van tijd kwamen hier vlekken in de coating, van waterdruppels bij wassen en van ruitenwisservloeistof. Ik ben nu dus aan het kijken naar de Gyeon lijn en ik kom eigenlijk uit bij de Pure(volgens mij vroeger Prime) maar wat verschilt deze nu daadwerkelijk met de Gyeon one? In het filmpje op de Gyeon site wordt aangegeven dat de one voor de detail enthousiast is en de pure wat meer voor de professionals, de applicatie is iets anders, pure vergt wat meer arbeid. Nu heb ik al wat ervaring met de coatings, ik heb tweemaal mijn polo in de Nanolex gezet en ook de CanCoat is mij niet vreemd. Maar zijn er nog andere zaken waarbij de Pure verschillende is van de One? Niet zozeer qua specificatie van product maar meer qua applicatie?
Kortom wat zouden jullie op basis van jullie ervaring mij aanraden?
 
Ik heb al een aantal keer de Gyeon One gebruikt. Deze is inderdaad een stuk vriendelijker voor de gebruiker. Ik had her en der een plekje niet goed uitgewreven en kon 2 uur later alsnog met een doek het residu verwijderen. Bij een andere coating kun je dus opnieuw gaan polijsten.

Qua duurzaamheid is de Pure een stuk beter en/of langer dan de One.
Eigenlijk zul je beide producten naast elkaar moeten houden en de eigenschappen vergelijken en daar zelf dan uiteindelijk een keuze in moeten maken.


 
  • Leuk
Reactions: Dylandr
Het verschil tussen beide is idd de wijze van applicatie, maar ook het aantal lagen. Pure kan je in meerdere lagen aanbrengen en de One is eigenlijk een 1-laags coating (zoals de naam al aangeeft.
De One is echt aangenaam om mee te werken!
 
  • Leuk
Reactions: Dylandr
Ik heb al een aantal keer de Gyeon One gebruikt. Deze is inderdaad een stuk vriendelijker voor de gebruiker. Ik had her en der een plekje niet goed uitgewreven en kon 2 uur later alsnog met een doek het residu verwijderen. Bij een andere coating kun je dus opnieuw gaan polijsten.

Qua duurzaamheid is de Pure een stuk beter en/of langer dan de One.
Eigenlijk zul je beide producten naast elkaar moeten houden en de eigenschappen vergelijken en daar zelf dan uiteindelijk een keuze in moeten maken.


Is het qua duurzaamheid de moeite waard om voor de pure te gaan? Lange standtijd is wel iets wat belangrijk voor mij is omdat ik door verhuizing van vaders geen goede garage meer tot mijn beschikking heb om alles in te doen. Dus een detail waarbij een auto voor bepaalde tijd in dezelfde conditie moet staan is enigszins lastig geworden.
 
Gegevens vanuit de carclean website:

Pure:
Duurzaamheid: >18maanden/30.000km

One:
Duurzaamheid: >12maanden/20.000km

Is ook afhankelijk van het aantal km dat je rijdt, en uiteraard van nog meerdere factoren. ( Mohs gaat nog langer mee maar is dubbel laags en wordt niet in je startpost aangegeven )
 
Gegevens vanuit de carclean website:

Pure:
Duurzaamheid: >18maanden/30.000km

One:
Duurzaamheid: >12maanden/20.000km

Is ook afhankelijk van het aantal km dat je rijdt, en uiteraard van nog meerdere factoren. ( Mohs gaat nog langer mee maar is dubbel laags en wordt niet in je startpost aangegeven )
Ja dat op de website heb ik ook gelezen alleen met de Nanolex ervaarde ik dat de daadwerkelijke standtijd langer is dan die door de fabriek wordt opgegeven. Ik had de kilometers niet gemaakt maar de tijd was wel verstreken en de Nanolex was nog goed aanwezig op de lak.

De Mohs heb ik inderdaad niet genoemd puur omdat ik daar toch nog even van weg wil blijven. Duurder product, meer arbeid, moeilijker aanbrengen etc. Eerst maar is een tussenstap o_O
 
Q² Pure is ook in principe een 1 laags coating net zoals ONE. Pure is duurzamer en harder dan ONE.

Q² Pure and its simple, one layer application, makes it the technologically advanced and chemical resistant alternative for natural and synthetic protective products. It is a highly advanced product based on silicon dioxide (SiO2), which only requires a similar amount of technique and effort as a natural car wax to apply, even for a enthusiast. The Q² Pure kit includes an ergonomic applicator, which allows fast and effective application of the product.
 
  • Leuk
Reactions: Dylandr
Ik ga denk ik voor de Gyeon Pure. Nog even een vraag betreft de doeken, in het filmpje van Gyeon wordt er gebruik gemaakt van de Gyeon Bald wipe en daarna wordt er gebruik gemaakt van de Gyeon Polish wipes. Niet de meest goedkope doeken. Ik ben dus even opzoek naar alternatieven.
Zou het bijvoorbeeld ook kunnen om de bald wipe te vervangen voor de Monello piccolo nero en de polish wipe voor de Monello Peluche Verde? Deze zijn wat goedkoper en aangezien de bald wipe doeken na het gebruik sowieso de vuilnisbak in kunnen vind ik dat toch enigzins zonde van het geld.
 
Je kan qua doeken naar Monello Senza Bordi doeken kijken.
De peluche Verde doeken zijn niet geschikt om coatings af te nemen.

Mijn persoonlijke mening: Je geeft al geld uit aan een coating. Als ik van jou was, zou ik niet besparen op de doeken.
Wat is 40 of 50 euro aan doeken aangezien je deze kost maar 1 keer moet tellen op een tijdspanne van ongeveer 1 jaar.
Je kan deze doeken direct na gebruik in een emmer met water leggen en nadien apart uitwassen in de wasmachine. De doeken kunnen nadien gebruikt worden voor de vuile klusjes onder de motorkap, maar best niet meer op de lak.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de doeken van valet pro ook een aanrader daarvoor. Die hebben een 5pack grijze doeken voor 14 euro ofzo. Ik heb ze gebruikt om polijstmiddel, waxen en coatings mee af te nemen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407