• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten na Gyeon One Evo coating

Eviate

Detailing trainee
1 mrt 2023
18
25
Een goedemorgen,

Een aantal maanden geleden heb ik mijn Mini helemaal gepolijst en vervolgens een Gyeon One Evo coating aangebracht. Nu zie ik dat er kleine krasjes zijn ontstaan door het wassen en een paar lichte krassen zijn bijgekomen door gebruik.

Ik weet nu niet goed wat ik het beste kan doen. Ik kan de krasjes wegpolijsten, maar dan heb ik een coating die op stukken dunner is dan de rest. over bijv. een jaar, heb ik dan een auto die voor de helft hydrofoob is en de andere helft niet.

Wat is nu handig in zo’n geval? Ik vind het sws een lastige vraag qua polijsten na coaten. De coating zou 2 jaar moeten blijven zitten. Stel ik polijst de hele auto over een jaar, en er zit dan na het polijsten nog een beetje coating op. Geeft dat dan problemen voor het aanbrengen van een nieuwe coating?
 
Met een beetje medium polish haal je de coating wel weg, wellicht zelfs met een finish. Dus ik zou me niet druk maken dat er na een polijstsessie nog restjes coating achter zouden blijven. Die kans is als je alles goed raakt erg klein.

Stoor je je aan de huidige krasjes? Dan moet je het hele circus opnieuw doen. En dat is na enkele maanden eigenlijk wel zonde. Aangezien het een gebruiksvoorwerp is en ook al was je met 16 emmers en 24 washmitts en droogdoeken, er komen toch kleine imperfecties in de lak. Het blijft een gebruiksvoorwerp en een contact wash is nooit zonder risico. Ik zou het voor nu accepteren en zeker komende herfst/winter van de uitstekende eigenschappen van je coating genieten. Je auto staat er met die paar krasjes nog altijd beter bij dan 99% van het Nederlandse wagenpark.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske en RedCat