• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken Gyeon pure evo

Drifter

Detailing guru
5 mrt 2023
576
115
Gisteren de auto in de pure evo gezet. Vandaag alles aan het nalopen met Cure. Alle panelen gaan prima, alleen rechtsachter geeft meteen een stroperige lijmachtige doffe laag. Samen het hele process in het hoofd nagelopen en we weten vrijwel zeker dat we alles op dezelfde wijze hebben uitgevoerd. Met een beetje Prep is het te verwijderen, maar dat is niet wat ik op een verse coating wil doen. Iemand een idee.

Van te voren trouwens de hele auto met inspectielamp nagelopen en niets opgemerkt. Ook geen high spots of streaks
IMG_20231228_185944.jpg
 
Op de foto denk ik te zien wat je bedoelt.
Wel bijzonder, zeker als je zegt dat alle stappen gelijk zijn geweest. Krijg je het wel gewoon netjes?

Als het met prep, wat een ontvetter is, te verwijderen is lijkt het toch iets vettigs te zijn, misschien toch na polijsten niet goed gereinigd.

Indien je nog wat coating over hebt, zou ik het paneel opnieuw doen.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
We hebben met prep het hele paneel afgenomen en de laag eraf gekregen. Nu laten we hem even uitwasemen en gaat hij opnieuw in de coating.
Na het polijsten is de auto gewassen met een scheutje afwasmiddel en hebben we hem nagelopen met prep. Enige dat ik me kan voorstellen is dan ik dit paneel niet heb afgenomen na applicatie. 24 uur rust gehad en verwarmd gestaan.
 
Heb je een Lakdiktemeter? Misschien is die paneel opnieuw gespoten, en hecht het net wat anders o.i.d? Ik noem maar wat...
Als je verder geen problemen hebt ervaren...
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Pure en Pure Evo sowieso niet als plakkerig ervaren heb. Laten we hopen dat het een vergeten stukje was.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
We hebben met prep het hele paneel afgenomen en de laag eraf gekregen. Nu laten we hem even uitwasemen en gaat hij opnieuw in de coating.
Na het polijsten is de auto gewassen met een scheutje afwasmiddel en hebben we hem nagelopen met prep. Enige dat ik me kan voorstellen is dan ik dit paneel niet heb afgenomen na applicatie. 24 uur rust gehad en verwarmd gestaan.
Ik ontvet altijd 2x met prep.

Als je het niet had afgenomen, had je zekers spots moeten zien.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Drifter
Niet toevallig het paneel waar je als eerste of juist als laatste de Pure Evo hebt aangebracht? (mogelijk bij het eerste paneel begonnen met te dik aanbrengen, of doordat het het laatste paneel was (minder concentratie doordat het eind in zicht is).
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Op ongeveer 2/3 van het proces. Panelen ervoor en erna zijn helemaal top.

Heb je een Lakdiktemeter? Misschien is die paneel opnieuw gespoten, en hecht het net wat anders o.i.d? Ik noem maar wat...
Als je verder geen problemen hebt ervaren...
Op die panelen niet. De linker achterzijde leek wel veel harder dan de rest. Daar moest ik echt een stap zwaarder om te corrigeren. Rechts waar het nu mis ging met de cure was niets anders dan de rest van de auto. Neemt natuurlijk niet weg dat hij altijd overgespoten zou kunnen zijn.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Pure en Pure Evo sowieso niet als plakkerig ervaren heb. Laten we hopen dat het een vergeten stukje was.
Dat vind ik ook wel. Maar na een dag merk ik er eigenlijk niets van. En als ik dan met cure een keer nabehandel gaat het eigenlijk altijd prima.

Ik ontvet altijd 2x met prep.

Als je het niet had afgenomen, had je zekers spots moeten zien.
2x ontvetten is misschien wel een goed idee. Puur om zeler te zijn en in het hele proces is dat maar een kleine stap natuurlijk.


Uiteindelijk heb ik het paneel volledig schoon gekregen met Prep. Ik heb een nieuwe laag Pure aangebracht. Dit heb ik vrij dik gedaan met het idee dat als het inderdaad een wat dikkere laag niet afgenomen Pure was, dat de oplosmiddelen in de nieuwe laag door zouden dringen in de oude laag (als die er nog op zat) en een nette egale laag met goede hechting zouden maken. Na een paar minuten wederom afgenomen met twee nieuwe doeken en het resultaat doet niet onder voor de rest. Morgen weten we hoe het daadwerkelijk is geworden.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
 
  • Leuk
Reactions: Smotske en Cordoba
En nog even een eindshot van de probleemkant.

IMG_20231228_211218.jpg
Hij lijkt op de foto nog wat waas bij het raam te hebben, in het echt zie je dat niet. En behalve de veel te dure emmer hebben we niets uit Best gebruikt. Hij is vanavond ook vaste klant geworden bij Carclean!

IMG_20231228_211207.jpg

IMG_20231228_211155.jpg
 
Waar je mogelijk ook nog verschil krijgt: de standtijd van het paneel dat nu opnieuw is gedaan in vergelijking met de rest van de auto.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Klopt @Cordoba dat heb ik ook met de eigenaar besproken. Welke kant dat op gaat hebben we ook geen idee van. Misschien is de standtijd van dat paneel langer, kan ook korter zijn. We gaan het zien.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba