• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW 535i Gyeon Pure Evo

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
2.046
178
45
Hattem
Afgelopen dagen bezig geweest met een flink project. Een BMW 5 Serie met de nodige krassen en swirls.
Deze BMW 535i van 10jaar oud zat behoorlijk vol krassen, swirls en hologrammen.

Na enkele lakmetingen leek alleen de kofferklep ooit eens overgespoten te zijn geweest.

Doelstelling van dit project was zoveel mogelijk krassen, maar zeker de swirls en de hologrammen verwijderen. En dan als kers op de taart beschermen met de nieuwe Gyeon Pure Evo.
We hebben dit project met 2 personen gedaan. Uiteindelijk zo'n 20 uur.

Zoals altijd begonnen met de foambehandeling. Omdat er behoorlijk veel sahara zand was gevallen, de auto eerst maar even afgespoeld met lauw water.
Gefoamd met Monello Artico Magico Snow Foam:

IMG_1752.jpeg


Vervolgens 2 emmers gevuld, gebruikte shampoo Dodo Juice Born to be Mild. Nadat het schuim lekker was afgedropen heb ik eerst de auto nog eens afgespoten om vervolgens hem te gaan wassen. De auto was al relatief schoon, dus dat viel reuze mee.
Daarna randjes en naadjes met een kwastje met wat verdunde PB APC. Toen de kenteken platen gedemonteerd.

Nogmaals de auto afgespoeld om vervolgens de klein behandeling te gaan doen. Hier voor een vers stuk Monello Dolce Verde klei gepakt. Netjes een pannenkoekje er mee gekneed, als glijmiddel gebruik ik de Dodo Juice Born Slippy Clay Lube, nog de oude versie die je zelf kan mengen. Ik spray altijd rijkelijk.

IMG_1757.jpeg
IMG_1758.jpeg


De nodige swirls zijn goed zichtbaar:
IMG_1759.jpeg
IMG_1762.jpeg

Na het kleien de auto nogmaals afgespoeld en gedroogd. Vervolgens de nodige randjes met tape afgeplakt.

Na enkele test spots op de motorkap met Menzerna 2200 op gele Menzerna, Menzerna 400 op de rode Menzerna pad, uit eindelijk gekozen om de motorkap te doen met een wollen Gyeon pad op de roterende Flex i.c.m. Scoll S3, dit afgebouwd met Menzerna 400 op paarse Scholl pad. Idem voor de achterklep.

IMG_1769.jpeg


De zijkanten was het afdoende om excentrisch aan te pakken met Menzerna 400 op de rode pad. Enkele krassen wel behandeld met de kleine Flex rotary met kleine gyeon wol pad. Dit weer afgebouwd met 400/rood.

De gehele auto vervolgens afgebouwd met Menzerna 2200 op geel, 2 hits, daarna nog een hit met Menzerna 3800 op groene pad.

IMG_1772.jpeg
IMG_1774.jpeg


We hebben niet alles er uit kunnen krijgen qua krasje, maar denk toch wel een resultaat verbetering van 85-90%. Daarna de auto wederom gewassen, ditmaal met Dreft om alles goed te ontvetten. Daarna 2 rondjes ontvet met Gyeon Prep.
De auto nog eens afgenomen met een schone doek.

IMG_1775.jpeg
IMG_1776.jpeg
IMG_1780.jpeg
IMG_1782.jpeg



IMG_1783.jpeg


Helaas een naar plekje op de bumper
IMG_1784.jpeg




Nu aan de slag met de Pure Evo, ik had een flesje van 30ml en nog wat reserve “oude Pure”
Ik twijfelde of 30 ml genoeg zou zijn om dat ik laatst One gebruikt heb ook 30ml en toen kwam ik iets te kort.
Uiteindelijk met de Pure Evo hele auto rond gekomen.
Wel heerlijk aan te brengen, hij lijkt vloeibaarder dan de eerdere versie. Ben ook wel fan van die nieuwe aanbreng pad, lijkt zuinig ingebruikname daardoor. Ook neemt makkelijker af.

Sams tire dressing en Turtle wax ClearVue op de ramen aangebracht.

En het resultaat:
IMG_1788.jpeg

IMG_1787.jpeg
IMG_1789.jpeg
IMG_1790.jpeg
IMG_1791.jpeg
IMG_1793.jpeg
IMG_1794.jpeg
IMG_1795.jpeg
IMG_1796.jpeg


Na de fotosessie ging ie weer de loods in om te drogen en uit te harden.
Komt nog laagje Cure op.

Voor de oplettende lezer, de velgen hebben we niks mee gedaan, deze gaan nog overgespoten worden namelijk.

Aan/opmerkingen zijn welkom, leer graag bij!
 

Bijlagen

  • IMG_1752.jpeg
    IMG_1752.jpeg
    422,3 KB · Weergaven: 65
  • IMG_1797.jpeg
    IMG_1797.jpeg
    424,3 KB · Weergaven: 76
  • IMG_1799.jpeg
    IMG_1799.jpeg
    424,9 KB · Weergaven: 72
  • IMG_1800.jpeg
    IMG_1800.jpeg
    408 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Hele mooie verbetering.
Knap werk. Harde lak ook zeker?
Mag ik vragen waarom de velgen worden overgespoten, deze zijn niet beschadigd toch?
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Ja erg harde lak, 2200 deed vrijwel niks op de motorkap, 400 wel, maar roterend was wel wenselijk.
Doe liever geen BMW's

1 velg is al eens gespoten, en heeft meer glans/metallic.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Knap werk man, en ook om zoveel stappen binnen 20 uur te doen op zo’n lap auto! Resultaat mag je trots op zijn. Mooi om te zien dat in het ene licht de auto haast een wetlook heeft en diep zwart is, met het licht er direct op juist de metallic tevoorschijn komt. Saphirschwarz op z’n best.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas

Vergelijkbare onderwerpen