• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe PB Bold N Bright het beste te gebruiken

IHC966

Detailing trainee
22 nov 2011
37
37
Heb pas PB Bold N Bright gekocht, hoe kun je dit het beste gebruiken.
Banden wassen? laten opdrogen en dan inspuiten of opbrengen met een doek?
 
Ik maak de banden schoon met APC en een borstel, daarna nog even met sop (shampoo+water). Als de banden droog zijn, dan met een badstof aplicator aanbrengen.
 
Ik gebruik Deze meg's pad wel icm een ander product maar werkt fijn en je hoeft 'm niet uit te spoelen dus er gaat haast geen product verloren!!
 
https://forum.Carclean.com/cc_postst10813/Spray-en-wipe-als-banden-reinigerPoorboys-forum.aspx

Tadaa, komt rechtstreeks van het Poorboys World forum af.
 
Ik heb de Bold 'n Bright gel, zou die te verdunnen zijn om zo op te sprayen en in te borstelen? In het carclean assortiment kan ik geen vloeibaardere versie vinden dan de gel.
 
De gel is de opvolger van de vloeibare versie.

webshop carclean zei:
Bold N Bright is een hoogglans bandenglans en -reiniger op waterbasis. Reinigt tevens uitstekend Whitewallbanden en RWL (raised white letters), is veilig en gemakkelijk te gebruiken en laat je banden er weer super uit zien.

• Op waterbasis • Spray of poets het erop • Voor een langdurige glans • Reinigt terwijl het glanst • Kan verdund worden gebruikt • Snel drogend • Niet vet of plakkerig

;)

Alleen de standtijd is wat minder hierdoor.

Misschien een optie om de CarPro PERL te nemen?

Dit product is tot 1:5 te verdunnen en is milton inzetbaar.
Ik vindt een top product met een zeer lange standtijd :cool:
 
Ik vind de standtijd van Perl tegenvallen, daarnaast geeft Perl ook strepen wanneer het geregend heeft. Tenminste mijn ervaring.

Wolfgang Black Diamond vind ik nog steeds dé bandengel maar Bold n Bright is ook een goede optie. Trim restorer van Poorboy's de beste budget optie voor de andere plastic parts.
 
McShine zei:
Ik vind de standtijd van Perl tegenvallen, daarnaast geeft Perl ook strepen wanneer het geregend heeft. Tenminste

Als een product strepen achterlaat na de regen, dan is het product waarschijnlijk te dik aangebracht.

Ik doe het altijd als volgt:

- product redelijk 'dik' opbrengen
- laten drogen c.q. inwerken zodat het ín het materiaal kan trekken
- het overtollige residu afnemen met een badstoffen washandje en/of doekje. Denk hierbij aan een washandje of een katoenen gastendoekje.

Een gewone mf doek neemt teveel product op of verwijderd het helemaal. En de langharige vezels snijden als het ware in het product.
 
Huh, het is toch geen wax waarbij het er op blijft liggen als een uitgeharde laag maar een middel wat er in trekt ( voed ).
Bij trim sealants kan ik me er wel wat bij voorstellen
 
Auto is toch binnenkort weer aan de beurt om gewassen te worden. Kan het dan meteen eens uitproberen wat het beste werkt.
 
ik heb de bold 'n bright gekocht om icm de lake county pad te gaan gebruiken. wat aanbrengen op de pad en dan op de band uitwerken. Gebruik het in het begin puur, misschien ga ik het later verdund gebruiken.