• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe polijsten onder de stootstrips

omer

Detailing rookie
30 mrt 2009
57
0
Hallo beste autodetailers,
Ik heb een vraag over polijsten onder de stootstrips van een auto.
Hoe doen jullie dat?
Hoe houden jullie machine vast?
Ik heb er steeds last van mijn rug als ik daar aan begin.
De groeten
Omer

Misschien is het een idee er een (laag) stoeltje bij te pakken
Werkt bij mij altijd een stuk beter , als je de strips even met tape afplakt kan er weinig verkeerd gaan ;)

Enigste oplossing is op de grond gaan zitten liggen. Ik gebruik er wel eens vaker zo'n monteurskar voor, zit je lekker laag + je kan rond de wagen gaan en lekker blijven zitten.

Beste vrienden,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik gebruik een aeg rotary en zit op de grond .Als ik begin polijsten kan ik mijn machine niet zo onder de controle houden.
Machine begint weglopen en stotteren.Wat ik ook doe lukt het niet.Ik hou de machine horizontaal en verticaal,toerental langzaam beginnen en opvoeren tot stand C.
Hoe lossen jullie dat probleem op.

De groeten
omer

omer zei:
Beste vrienden,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik gebruik een aeg rotary en zit op de grond .Als ik begin polijsten kan ik mijn machine niet zo onder de controle houden.
Machine begint weglopen en stotteren.Wat ik ook doe lukt het niet.Ik hou de machine horizontaal en verticaal,toerental langzaam beginnen en opvoeren tot stand C.
Hoe lossen jullie dat probleem op.

De groeten
omer

Heb je de onderkant echt goed schoon en eventueel gekleid ?
Ook kan je eens een andere pad proberen , of een andere combinatie is het dan nog :weetniet ?

beste will.
ik heb zeker goed schoongemaakt.
probleem is dat ik de machine niet goed kan vast houden zoals je bijvoorbeeld motorkap polijst.
de groeten
omer

Zou het misschien helpen de auto ietsjes hoger te zetten? Bijvoorbeeld op oprijblokken

Gouden tip van dé meester (Dibbuz) :idee

Niet alleen je armen heen en weer bewegen, maar met je hele lichaam. Zo verminder je het stuiteren van de machine en heb je er meer controle over.

Als je alleen met je armen heen en weer gaat, ga je buiten je macht werken, de machine wordt dan te zwaar.

klopt; met je lichaam mee bewegen. Daarnaast zit ik meestal met 1 knie op de grond, en werk makkelijker met de machine aan mijn linkerkant. Kleine stukjes doen, en weer verzitten.

Zoals ik over de telefoon zei:
Een andere polijstmachine zal zeer weinig uitmaken. Ik zou eerder kijken naar de spotbuff pads en een goede manier om laag te werken.
Bijvoorbeeld door een mooi laag krukje of een zachte mat.
Hoe comfortabeler je zit hoe makkelijker het zal gaan.

beste dennis,
bedankt voor je reactie.
wat is een spotbuff pads ?
kleine pads bedoel je.
die wil ik binnenkort bestellen.
ik zal vannacht op mijn werk kijken of ik een andere methode kan vinden om makkelijker te kunnen werken
de groeten
omer