• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe reload aanbrengen?

Ik heb gister als test ook maar ff de helft van mn auto in de Reload gezet (ik detail in fasen, geen tijd:no )
Ik wilde wel eens zien hoe het nou echt gaat als je m puur als sealant gebruikt, zonder wax en glaze.

Goed gekleid, ipa 1:3 gedaan, en 2 laagjes Reload gezet.
Heb gewoon een heel klein pufje per paneel gedaan en das ruim voldoende. A little goes a long way, vooral als na een paar hits je doek een beetje "geladen" is.
Fijn opsprayen (sprayer nevelt prachtig fijn:)^ ), verdelen met een doek met meduim lange vezel (Deluxe Mega Towel, en dan de lange kant bijvoorbeeld), en nabuffen met een kortere vezel (korte kant van de doek dus). Ik heb daarvoor een extra doek gepakt, want dan hoef je niet steeds de doek om te vouwen.

Rustig nagewreven met een microsuede doekje en het werd waanzinnig mooi glad!:heart_eyes:

Vandaag wat regen dr over gehad, en de Reload laat een schitterende beading zien, ik zal straks even wat foto's in het beading topic plaatsen.

Qua aanbrengen en gebruik tot zover erg tevreden over het product (geur is ook prima), als het nu ook nog een beetje duurzaam blijkt, gaan er hier nog de nodige flesjes volgen.
 
Ik ben er erg tevreden over.
Inmiddels mn 2e fles ook al voor een kwart leeg...
Maar gebruik het ook overal voor...
Deursponningen, velgen, ramen, lakwerk en zelfs trims...! Bijna alles staat in de reload ;)
 
Nog ff een vraagje, kan ik reload machinaal toppen met Meg's Goldclas liquid wax? Of is het beter om dat handmatig te doen na de reload? Wil ik even weten voor volgende week op de detaildag.
 
Mannen......heb vandaag mn winterwielen in de Cquartz gezet en wil ze aftoppen met reload....

Hoe lang moet ik daarmee wachten????

Danny.
 
ja, geen problemen mee ondervonden,
Logisch gevolg lijkt me echter wel dat de standtijd iets verkort wordt....
 
Kan er iemand op deze vraag antwoorden ik zet met deze vraag :

Zesser zei:
Kan de Reload een aanwezige waxlaag (carnauba) oplossen, bevat deze solventen?


Ik denk dat het een wax laag niet aantast ik vraag me dus ook af 1st waxen en daarna reload?
Ik zou dus de auto waxen en verzegelen met reload ofzie ik dit volledig verkeerd?

Alvast bedankt
 
Kun je de Reload ook niet eerst op een padje sprayen, en dan pas opbrengen? Werkt zuiniger en preciezer.
Ik doe dit nl met de Red Mist net zo.
 
bumpje...


Misschien een domme vraag, maar begrijp ik het goed dat je Reload als sealant kan gebruiken?
Nu heb ik zelf Reload besteld om mijn rubbers weer mooi zwart te maken, maar blijkbaar kan ik het ook als sealant gebruiken tussen mijn PB Black Hole en PB Nattys Paste?
 
Beter nog, Reload is een sealant.
Of je de nattys erna gebruikt is je eigen keuze. Het moet allesinds niet.

Het is niet bedoeld als middel om je rubbers terug mooi zwart te maken.
Doch net zoals bij veel producten kan het voor meerdere toepassingen gebruikt worden.
Ik durf echter niet te bevestigen dat het op alle raamrubbers werkt.
Bij Audi, Mini en Volvo alvast wel.

En McShine heeft er eens een review van gemaakt bij een Mercedes. Dus het kan wel.