• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe swirls verwijderen bij een auto met WaxOyl behandeling

Als je verzekerd wilt zijn van SPAM, dan moet je zo open en bloot je emailadres op het forum zetten :-" ;)

Hey makkers !

Er is me al een PAK info gegeven ivm die waxoyl laag .. indien ik er meguiars op los laat ! $$)

Nu vermoed ik dat er toch nog een likje van deze laag aanwezig is.. (meguiars nog niet gebruikt)

Stel nu dat ik er een laag Collinite 915 op inwerk (handmatig).
Wat kan dan het verschil zijn met meguiars ?

Heeft Collinite ook fillers om de swirls te dempen ?

nee,

wil je echt van je swirls af, dan moet die laag eraf,
anders is er niets aan te doen

als je er 915 overheen zet, zal je wel weer beading hebben, en zal je wel beschermd zijn,
maar kwa swirls e.d. heb je aan beide weinig

Met welk produkt kan men dit handmatig verwezelijken ? (zonder i'll be back arm )
Ultimate compound van Meguiar's en dan daarna 915?

je kan dit verwezenlijken door:

te wassen (2 emmer methode, anders maak je alleen maar meer swirls)
daarna te kleien, hierna is de laag zo goed als weg.
daarna kan je daadwerkelijk aan de slag om de swirls te verwijderen.
dit kan indd met de ulitmate compound van meguiars die al in uw bezit is (als ik het goed begrijp)

een cirkel product op een witte of oranje handpad (als wit niet voldoende is, ga dan naar oranje), en wrijf hiermee over de lak.

er mag best wat kracht gezet worden!

en als het goed is, zullen nu de swirls veel minder zijn / weg zijn..

dit is wel een hondenwerk, en zal lang duren / zwaar zijn, dit is ook de reden dat bijna iedereen op dit forum in het bezit is van een dap500, of andere excentrische machine's (rotary gebruikers daar gelaten)

hierna moet u uiteraard het kale lakwerk beschermen,
dit kan je doen door collinite 915 aan te brengen,

dit kan met een rode lc pad, of een meguiars even coat applicator, of gele CC applicator pad.

laat de wax volgens de beschrijving harden, om daarna overig residu eraf te buffen met een kwaliteit microfibre doek.
gebruik hier GEEN goedkope zeeman mf's voor, hierdoor zal je krasjes / swirls maken, goede doeken / pads is een MUST!

nu klinkt het allemaal snel en simpel, maar je moet het gewoon een keer proberen, of de hulp van de heren in acht nemen die boven gereageerd hebben, en je wel zouden willen helpen.

hoop dat het zo een klein beetje duidelijker is geworden.
het is en blijft moeilijk advies geven, gezien alle lakken anders zijn (zelfs de auto die direct na de uwe is gespoten kan en zal anders zijn)