• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe tectyl / tectiel verwijderen

michelm1978

Detailing rookie
11 aug 2009
31
0
Hi All,

Heb hier een leuke auto staan. Een geheel originele in topstaat verkerende Golf 1 Cabriolet van 1987.
Dat de auto zo goed is, is mede te danken aan de tectyldrift van de vorige eigenaar. Overal is de auto keihard.

Nadeel.. De motorruimte is ook behandeld met tectyl. Ik wil dit graag allemaal weer schoon hebben. Het is zwarte tectyl, niet echt een succes op een witte auto.
Met lampenolie krijg ik met veel moeite de troep er wel af. Alleen dit wordt een meerjarenplan en moet eigenlijk de motor eruit wil ik alles goed schoon kunnen maken. Heb hier niet echt trek in en ook niet de tijd voor.

Wie geeft de gouden tip om hier de tectyl te lijf te gaan!

Alvast dank!!

remreiniger werkt ook erg goed. Als ik tectyl op mijn handen of gezicht heb dan is het er altijd zo weer van af.

De Engelse versie ging er af met Megs BodySolvent
Wel erg goed ventileren en handschoenen aan, gezond is het niet

Let op met remmenreiniger en warmte, kan flink giftig worden

Remmenreiniger is leuk voor een klein stukje. Alleen omdat het zo snel vervliegt is het voor grotere hoeveelheden waardeloos. De body solvent kan ik eens proberen.