• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe vaak kleien en polijsten?

Na kleien polijst ik altijd. Voor polijsten klei ik niet altijd / of alleen even achter de voorwielen.

Polijsten doe ik meestal 1 keer per jaar heel goed, en 2 keer even snel voordat er nieuwe wax op de auto gaat.

• Leuk
Reacties: Emi
2/3 polijsten per jaar en ik klei altijd van tevoren (al komt er eigenlijk niks van de auto af maar goed).

Hey Emi,

Wanneer ik bijvoorbeeld op 1 januari mijn auto helemaal onder handen heb genomen, zal ik na een maand of 2-3 opmerken dat de wax minder word. Deze tijdsduur kan ik vast wel wat oprekken als ik na wasbeurten een booster gebruik om de wax wat te helpen, maar goed dat ga ik dit jaar beter doen.

Wanneer ik opnieuw een wax wil aanbrengen, dan doe ik eigenlijk alle stappen opnieuw. Dus wassen/kleien gevold door een rondje polijsten met een finishing compound. Als is het maar om swirls/krasjes te verwijderen.

Zo kom ik denk ik uit op zo'n 3-4x per jaar polijsten. Echter zijn de meeste polijstbeurten alleen om lichte defecten weg te halen, wanneer nodig.

Greetz

• Leuk
Hi Emi

Ik polijst mijn auto ongeveer 3 keer per jaar.
Al is het dan om even de kleine defecten eruit te halen, en daarna opnieuw in de wax/sealant.
Kleien doe ik altijd van te voren voordat ik ga polijsten.

Gr Michel

• Leuk
Ik polijst de auto ook 2 keer per jaar. (Zomer en winter prep) 1 rondje finishen meestal. Alleen wat krasje oid pak ik lokaal aan.

Dan klei ik de auto geheel van te voren. Ook hier komt alleen een beetje vuil af van de dorpels.

Ik polijst eigenlijk maar 1 keer per jaar. Als je 3 keer per jaar polijst, zit je dan na 5 jaar al niet zo ongeveer op het plaatsstaal? :worried:

Eigenlijk is het maar 1x dat je polijst om de boel flink aan te pakken en de polijstbeurten die daar op volgen zijn om swirls en dergelijke te verwijderen. Daarmee verwijder je uiteraard aanzienlijk minder lak dan wanneer je grotere defecten wilt aanpakken.

Of je moet het voor elkaar krijgen om je lakwerk om de paar maanden aan gort te rijden, dan moet je wel... :yum

@BrunoV als je 3x per jaar volledig 5 of 6 stappen gaat polijsten, ja dan ben je er na 5 jaar doorheen.

Wat Quantoxx zegt klopt. Athans zo doe ik het ook.

Als je besluit de auto langer te blijven rijden, dan moet je ergens een beetje compenseren. En dus ga je dan niet de auto 2 a 3x per jaar een volledig in 5 stappen polijsten bv.