• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe vaak pads en doeken wassen bij auto detailen in delen

Aantal pads was als voorbeeld.
Dan bv 16.
Ligt er ook aan, hoeveel moet je corrigeren, harde lak, zachte lak,en hoe groot de auto is he.
Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.
 
Ah OK. ;)

Ook dit blijft persoonlijke voorkeur. Ik was ze tussendoor om "effe wat anders, pauze" te hebben en zo blijven de pads ook lang goed.

Inmiddels heb ik te weinig pads en moet ik geforceerd stoppen om te gaan wassen, haha!
 
@Dirk Post Die grote lekbak hoeft niet ondiep te zijn, als je er maar niet teveel water/sop in doet. ;) Er is echter nog een complicatie: een pad die langdurig nat is, kan problemen krijgen met de verlijming van het velcro (dat is ook de reden waarom het funest is om een pad te drogen met het velcro naar beneden: het vocht in de pad zakt naar beneden en blijft op de lijmlaag/velcro liggen). Voor een uurtje zal dat in het water leggen van vuile pads niet zoveel uitmaken, maar als je 's morgens vroeg de eerste vuile pad er in legt, en pas 's avonds er uit haalt (of bij een meerdaagse detail pas na dagen), kan het dus wel een probleem gaan worden.
 
Ik wou er een laagje water van zo n 2-3 mm hoogte in doen, zodat de pad alleen aan de oppervlakte iets vochtig word.Het vocht trekt naar beneden zeg je, nou da s dan gunstig, dan trekt het niet naar de velcro zijde toe.
 
@Cordoba Ik heb toch de overtuiging dat de lijmlaag watervast is; in ieder geval bij mijn pads staat dat expliciet vermeld (waterproof bonding). Ik doe de pads namelijk zeiknat laten "rusten" in een emmer na het polijsten en recentelijk ook pas de volgende dag geschoond. Dan zouden mijn pads geen lang leven beschoren zijn begrijp ik.

Eigenwijs als ik ben ga ik met deze pads op dezelfde wijze verder, maar ik snap je voorzichtigheid. Ben benieuwd hoe lang ze mijn mishandeling volhouden en tegen de tijd dat de eerste sneuvelt zal ik het wel delen en hou ik je advies even in het achterhoofd.

Ik zou verwachten dat met name warmte een rol speelt voor de lijmlaag en dat je daarom ook voorzichtig moet zijn bij het loshalen na het polijsten omdat de lijm dan "weker" is door de warmte.

Maar goed dit is enkel vanuit mijn logica geredeneerd en niet gesteund door afdoende ervaring!
 
Ik denk ook dat t allemaal wel mee valt, niet meteen zo bang zijn!
Lijmlaag idd watervast, en structuur van een pad is ook heel anders dan van een spons, een pad zuigt zich niet als een spons in No time helemaal vol.Ik doe er al een heel dun laagje water in de bak, dus komt m i wel goed.
Tevens laat ik de pads 1 dag in liggen, niet langer! Dan maak ik ze schoon.
Ik ga het gewoon eens uit proberen, zoals ik beschreef, kan altijd nog weer terug, mocht het problemen geven.
Vooralsnog ben ik er niet zo bang voor.
 
Laatst bewerkt:
Jup, ik had de pads ooit eens bij een detail laten liggen en dus waren ze flink aangekoekt. Ik heb toen een stapel pads in een Grit Guard-emmer laten weken. (Deksel erop om ze onder water te houden)

Na een aantal details liet het foam los van de hardfoam basis en het velcro.

Bijkomend: Het zijn 7" pads die ik op een BF21 gebruik. Dus als er iets nadelig was aan het weken in een bad, dan krijgen de pads natuurlijk flink op hun lazer op een 21.
 
Even voor de duidelijkheid: CC heeft zelf jaren terug het advies gegeven om machinepads te drogen met het velcro naar boven, omdat anders het water in de pad op het velcro zakt, en de pads niet goed drogen. Ik heb dat advies dus gewoon doorgetrokken, naar niet onnodig lang de pads nat houden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en RoCo
Op die manier droog ik de pads ook al jaren.
En zoals ik het wil gaan doen, heeft de pad amper contact met de vloeistof.
Ik laat ze niet verzadigen!
Plus , ik leg ze al met velcro aan bovenkant, in de bak.
 
Hmmm, gisteren ook de pads uitgewassen met warmwater en een beetje dreft. Heb ze even 5 minuten laten weken in dat sopje en daarna goed uitgespoeld en voorzichtig uitgeknepen. Ze liggen nu wel op de zaak met de velcro naar beneden. Volgende x zal ik deze tips opvolgen om de pads heel te houden. 1x kan geen kwaad denk ik zo.
 
1E7EE809-8ACC-481E-8037-72B63B74D56D.jpeg

Ik ben simpel mijn keukengootsteen is simpel en mijn auto is simpel.
Gister bezig geweest autowassen,kleien en polijsten.
Op een gegeven moment ben je klaar.
En waar ik dan helemaal klaar mee ben is die zooi allemaal zien op te ruimen en doe alles in een bouwemmer met ruim water.
De volgende dag maak ik die wel bekende pads schoon met handzeep.(zeer geconcentreerd)
Lekker masseren met hand warm water.
Uitspoelen met hand warm water daar na gebruik ik die wel bekende fles(te koop in een bouwmarkt) even weken uit spoelen en drogen.
Morgen gaan ze weer op de machine.
Simpel hè ene ze gaan niet stuk hoor.
En anders maar wel. Dan kan ik weer wat bestellen bij CC.
Succes met schoonmaken