• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe vaak per jaar.

Ford

Detailing addict
2 jan 2014
213
65
Ben sinds gisteren in het bezit van een mooie Dap900 V3.0.
Extra gekocht voor lichaamlijke ontlasting (gezondheid) om mijn auto te cleanen, waxen en / of sealant aan te brengen en evt. buffen.
Nu de vraag: hoevaak mag ik de machine toepassen enkel en alleen met cleaners zonder schuurkorrel, b.v. PoorBoys Professional Polish.
Neem aan dat ik de machine zonder slijp of schuurmiddelen onbeperkt kan gebruiken, of zie ik het verkeerd?

De lakafname met een DAP valt reuze mee als je geen rare fratsen uithaalt. Zelfs met wat zwaardere polijstmiddelen en pads.
Middelen zonder slijpkorrel zou ik eigenlijk zo vaak gebruiken als ik zou willen.

Dat zie je inderdaad goed ! Wanneer je echt gaat polijsten, dan haal je telkens een miniscuul laagje blanke lak weg en zou theoretisch een keer ophouden..

Hartelijk dank heren,
Zoals de avatar laat zien heb ik een Japanse auto en die hebben nogal zachte lak meen ik gelezen te hebben.
Maar als ik geen (mischien eerste keer wel) "schuurmiddelen" gebruik zal het wel geen kwaad kunnen dacht ik, vandaar de vraag omdat ik het zeker wou weten.

De eerste keer moet je er met een grove korrel overheen.. en om het bij te houden zou je bv 2x per jaar een finale icm witte pad kunnen gebruiken. Aangezien je nu wel beter weet om "krasvrij" je auto te wassen.
En met finale haal je praktisch niets weg.