• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe verder na uitgebreide, grondige detail?

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
36
Een hele stomme vraag misschien, maar ik vraag mij het volgende af:
Mijn auto is dit weekend met een DAP en rotary onder handen genomen.
Super resultaat en dat wil ik zo ook houden.

Zelf heb ik meer dan genoeg spulletjes in mijn bezit (geloof mij, er gaat nog meer bijkomen ;) ) om de auto met de hand bij te kunnen houden.
Maar...
Na deze grondige en uitgebreide detail, hoe ga ik nu verder?

Is dat nu om de twee weken of iedere maand wassen met shampoo van Meguairs of Poorboys en daarna een glaze om vervolgens af te sluiten met een verse waxlaag?

Graag ontvang ik wat tips zodat ik weinig fouten kan begaan.
Daarnaast benadruk ik graag dat ik aan het sparen ben voor een eigen DAP om zelf ook machinaal te kunnen gaan detailen.

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele tips,

Maaike (Balena)
 
Als er na het machinale gebeuren de auto in de glaze + wax is gezet dan is alleen wassen voldoende ( elke week zou perfect zijn, maar om de 14 dagen mag ook ( allemaal afhankelijk van de vervuiling ))
Je hoeft dan echt niet een nieuwe glaze en wax aan te brengen.
Op een gegeven moment zie je dat de wax op is en dan weer wel opnieuw aanbrengen.
 
mk-us zei:
Als er na het machinale gebeuren de auto in de glaze + wax is gezet dan is alleen wassen voldoende ( elke week zou perfect zijn, maar om de 14 dagen mag ook ( allemaal afhankelijk van de vervuiling ))
Je hoeft dan echt niet een nieuwe glaze en wax aan te brengen.
Op een gegeven moment zie je dat de wax op is en dan weer wel opnieuw aanbrengen.

Ok...duidelijk.
Voldoet het dan om gewoon uitgebreid te wassen, evt te kleien, glaze met bijv. PB blackhole en daarna een PB of Meguiars wax aan te brengen?
Of is het tegen die tijd dan beter een andere volgorde en producten te hanteren?
Daar ben ik namelijk nog niet compleet in thuis.

Bedankt voor je reactie hoor!
 
Als je wax wat minder begint te worden, kun je gewoon goed wassen en daarna een verse laag wax.
Op een gegeven moment merk je dat je waxlaag wat teveel vuiligheid heeft verzameld
(probeer eens met je hand in een boterhamzakje voorzichtig over de lak te gaan).
Dan kun je gaan kleien, eventueel nog glaze en dan een wax en/of sealant.

En als je zelf die DAP hebt gescoord kun je je wagentje mooi zelf af en toe polijsten. ;)

Tip: gewoon hier geregeld meelezen en dan pik je vanzelf een en ander op.